پویایی خدمت رسانی به مردم به كمك تمركززدایی

پویایی خدمت رسانی به مردم به كمك تمركززدایی یاری كالا: نماینده مردم نجف آباد و تیران و كرون در مجلس شورای اسلامی گفت: تمركززدایی و واگذاری مسئولیت ها به مدیران محلی پویایی در مدیریت ها را به همراه دارد.


ابوالفضل ابوترابی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اضافه كرد: تمركزگرایی كشور مانع از تصمیم گیری به موقع و موردنیاز در مناطق مختلف شده و طرح های كارآمد محلی اجرایی نمی گردد.
وی بیان كرد: مدیریت شهری و روستایی باید برای خدمت رسانی به مردم تقویت شود و خیلی از فعالیت های اجرای و تصمیم گیری ها به شوراهای اسلامی شهر و روستا و مدیران محلی سپرده شود.
وی با اشاره به اینكه تمركززدایی عملكرد مجلس شورای اسلامی را ارتقا می دهد، اشاره كرد: بخشی از وقت نمایندگان مجلس برای رسیدگی به نیازهای محلی مردم صرف میگردد كه اگر قدرت شوراهای اسلامی افزایش یابد این وقت آنان به اصلاح قوانین مسائل كلان اختصاص می یابد.
عضو كمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینكه طرح مدیریت جامع شهری و روستایی به مجلس پیشنهاد شد، اشاره كرد: در این طرح شرح وظایف 25 نهاد اداری همچون تغییر كاربری ها، جا به جایی كارمندان، مجوزهای ساخت و ساز، راه اندازی مراكز فرهنگی و خدماتی و توسعه زیر ساخت ها به مسئولان محلی سپرده میگردد.
ابوترابی با اشاره به اینكه برای پیشگیری از تخلف و فساد شفاف سازی اقدامات در این طرح مورد تاكید است، اظهار داشت: مردم برای اجرای طرح های محلی نقش موثری در تصمیم گیری دارند و اگر بیشتر مردم نسبت به اجرای طرحی در شهر و روستای خود اعتراض داشته باشند شورای اسلامی باید دغدغه مردم را رسیدگی كند.
این نماینده مجلس تحول بنیادین در سیستم اداری كشور و سرعت در اجرای طرح و برنامه های هر منطقه را از مهمترین عوامل اجرای طرح جامع مدیریت شهری و روستایی اعلام و افزود: تمركز گرایی در كشور و نبود اختیار برای مسئولان محلی مانع از اجرای سریع طرح های خدماتی و اقتصادی شده است.
وی با اشاره به اینكه باید برای رفع نیازهای هر منطقه كار به مردم سپرده شود، اضافه كرد: واگذاری تصمیم گیری ها به مسئولان محلی و سازمان های مردم نهاد به رونق اقتصادی، كاهش فساد و پویایی مدیریت اداری كمك می نماید.
طرح جامع مدیریت شهری و روستایی با 150 ماده به دنبال سپردن امور حاكمیتی به شوراها و شهرداری ها و دهیاری ها است كه بر طبق آن 23 وظایف مندرج در اصل 100 قانون اساسی به شوراها، دهیاران و شهرداران تفویض شود كه برق، آب، گاز، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، راهنمایی و رانندگی، محیط زیست و میراث فرهنگی به مدیریت شهری واگذار میگردد.
طرح تمركز زدایی و افزایش اختیارات مسئولان محلی در سه فراكسیون سیاسی مجلس بررسی و موافقت آن كسب شده كه در نوبت رسیدگی صحن قرار دارد.
 

1397/10/08
14:41:03
5.0 / 5
4975
تگهای خبر: اقتصاد , بهداشت , خدمات , دام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲


yarikala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت یاری كالا محفوظ است

یاری كالا

یاری گر شما در انتخاب کالای مدنظرتان