اصلاح پیش فروش مسكن بازار را از ركود درمی آورد

اصلاح پیش فروش مسكن بازار را از ركود درمی آورد یاری كالا: عضو هیات مدیره كانون سراسری انبوه سازان اظهار داشت: اصلاح قانون پیش فروش مسكن بخشی از ركود چند پارسال بازار مسكن را جبران می كند.


«محمود پژوم» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مشهد اضافه كرد: قانون پیش فروش مسكن سال 1389 توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و سپس اجرایی شد اما از دیدگاه انبوه سازان دارای اشكال هایی است كه باید اصلاح گردد.
وی افزود: گلایه جامعه انبوه سازان این است كه تصویب قانون پیش فروش مسكن در مجلس شورای اسلامی بدون بهره گیری از خرد جمعی خصوصاً انبوه سازان انجام و این مهم موجب بروز مشكلات عدیده ای برای مردم و انبوه سازان و هدر رفت وقت و هزینه فراوانی شده است.
عضو هیات مدیره كانون سراسری انبوه سازان اظهار داشت: ایرادهای این قانون موجب شد تعدادی از سازندگان غیر ذیصلاح از شرایط سوء بهره برده و یك واحد را به چند نفر بفروشند یا تخلفاتی مانند عدم ثبت و شناسایی مناطقی كه پیش فروش مسكن در آن انجام می گرفت صورت گرفت.
وی اضافه كرد: اصلاحات قانون پیش فروش مسكن با هم اندیشی دستگاه قضا جمع بندی و از راه كانون سراسری انبوه سازان به دولت و مجلس شورای اسلامی ارسال شد و هم اینك در كمیسیون قضایی، حقوقی و كمیسیون عمران مجلس در دست بررسی می باشد.
پژوم ابراز امیدواری كرد بزودی اصلاح قانون پیش فروش مسكن از طرف مجلس شورای اسلامی تصویب و توسط دولت برای اجرا ابلاغ شود. هرچند رونق بازار مسكن در گرو اصلاح قانون پیش فروش مسكن نیست اما اگر این قانون اصلاح گردد در ساخت و ساز تاثیر بسزایی خواهد داشت.

* تاكید بر اطلاع رسانی قانون
معاون بازآفرینی شهری و مسكن اداره كل راه و شهرسازی خراسان رضوی باز به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قانون پیش فروش آپارتمانهای مسكونی در سال 1389 تصویب و در سال 1393 اجرا شد.
جواد اسلامی محمدی اضافه كرد: فقدان اطلاع رسانی كافی درباره این قانون به مردم موجب شد تخلفاتی در این حوزه شكل گیرد چونكه وقتی سخن از پیش فروش مسكن میگردد در واقع فروش چیزی است كه هنوز وجود ندارد و احتمال بروز تخلف در آن زیاد است پس باید مردم از این قانون اطلاع كامل داشته باشند.
وی افزود: وقتی مردم در مورد مفاد قانونی پیش فروش مسكن اطلاع كافی داشته باشند، در پیش خرید مسكن گرفتار مشكل نمی شوند و اطلاع رسانی كافی درباره این قانون به خرید مطمئن مردم كمك می نماید. وزارت راه و شهرسازی در ابلاغیه جدید بر اطلاع رسانی این قانون به مردم تاكید كرده و اداره كل راه و شهرسازی خراسان رضوی باز این سوژه را در دستور كار قرار داده تا از راه رسانه ها صورت گیرد.
معاون اداره كل راه و شهرسازی خراسان رضوی اظهار داشت: بتازگی كانون سراسری انبوه سازان پیگیر انجام اصلاحاتی در قانون پیش فروش مسكن از راه مجلس شورای اسلامی است كه هنوز نتیجه آن اعلام نشده است.
7489/1858


1397/09/17
15:53:59
5.0 / 5
5144
تگهای خبر: بازار , حقوق , دستگاه , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴


yarikala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت یاری كالا محفوظ است

یاری كالا

یاری گر شما در انتخاب کالای مدنظرتان