آفریقای جنوبی در زمان تحریم كنار ایران است

آفریقای جنوبی در زمان تحریم كنار ایران است یاری كالا: ساری- رایزن اقتصادی سفارت آفریقای جنوبی در تهران با بیان این كه جمهوری اسلامی ایران زمان حاكمیت رژیم آپارتاید همواره در حوزه اقتصادی و سیاسی پشتیبان بوده است، اظهار داشت: امروز هم كشور ما قوی تر از گذشته در زمان تحریم در كنار ایران است.


به گزارش یاری كالا به نقل از ایرنا، ' سارا دین sara dien ' روز دوشنبه در نشست بررسی زمینه های همكاری مشترك آفریقای جنوبی و استان مازندران در محل اتاق بازرگانی استان در ساری اضافه كرد: ایران و آفریقای جنوبی طی سالیان متمادی روابط سیاسی خوبی داشتند كه این روابط در بحران ها هم پا بر جا بود، پس باید تدابیری برای افزایش سطح مبادلات تجاری بین این دو كشور تعریف شود.
وی تصریح كرد: تشابه ظرفیت های معدنی، كشاورزی بخصوص در زیربخش باغبانی و امكانات گردشگری دو استان آفریقای جنوبی با مازندران زمینه همكاری تجاری را دوچندان كرده است.
رایزن اقتصادی سفارت آفریقای جنوبی در ایران به تفاوت اقلیمی فصول سال در آفریقای جنوبی و مازندران بعنوان یك ظرفیت دیگر گسترش روابط تجاری یاد كرد و اظهار داشت: مازندران و استان های مشابه آفریقای جنوبی در زیربخش باغبانی بخصوص تولید انواع میوه می توانند مكمل هم باشند، برای این كه میوه هایشان در دوره های زمانی متفاوت وارد بازار می گردد و صادرات و واردات دو طرف را رونق می بخشد.
وی با تاكید بر این كه برنج طارم محلی مازندران در كنار انواع مركبات و لبنیات زبانزد بازار جهانی است، اضافه كرد: آفریقای جنوبی هم خواستار وارد كردن این محصولات از ایران است.
سارا دین از گردشگری هم بعنوان بستر دیگری برای همكاری با استان مازندران یاد كرد و توضیح داد: آفریقای جنوبی در ساخت كشتی های تفریحی و توریستی دارای صنعت و تجهیزات پیشرفته ای با برد صادرات به اروپاست و با عنایت به این كه دریای خزر ظرفیت بالایی برای گردشگری دارد، می تواند زمینه همكاری تجاری خوبی میان دو طرف تولید شود.
رایزن اقتصادی سفارت آفریقای جنوبی در ایران به ظرفیت پیشرفته تولیدات قطعات خودرویی و معادن طبیعی در مازندران هم اشاره نمود و اظهار داشت: آفریقای جنوبی پیشتاز بخش معدن است و دانش و تجهیزات و ماشین آلات خویش را به كشورهای بسیاری صادر می كند و استان مازندران هم ظرفیت مناسبی در معدن دارد كه می توانیم همكاری مشتركی با تولید برخی قطعات و انتقال دانش فنی و لوازم ماشین آلات با شركت های ایرانی داشته باشیم.
وی از هدف گذاری جذب سرمایه گذاری یكصد میلیارد دلاری در یك دوره پنج ساله در آفریقای جنوبی اشاره نمود و اضافه كرد: همسو با این رویكرد به صورت جدی به دنبال سرمایه گذاری و تولید شركت های ایرانی در كشورما هستیم.
رایزن اقتصادی سفارت آفریقای جنوبی در ایران كه همزمان كاردار این سفارتخانه هم به حساب می آید، قبل از نشست با مسئولان و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی مازندران، از چند واحد تولیدی و صنعتی در ساری بازدید نمود.
آفریقای جنوبی كشور مهم اقتصادی در این قاره است و همچون بزرگ ترین اقتصاد را بین كشورهای اتحادیه آفریقا دارد.
6990/1654


1397/06/26
15:10:55
5.0 / 5
4575
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , تولید , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳


yarikala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت یاری كالا محفوظ است

یاری كالا

یاری گر شما در انتخاب کالای مدنظرتان