با حضور وزیر نیرو،

نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی اردكان آغاز به كار كرد

نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی اردكان آغاز به كار كرد یاری كالا: یزد - نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی شهرستان اردكان پس از ظهر پنجشنبه با 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری به همت بخش خصوصی و با حضور رضا اردكانیان وزیر نیرو، تعدادی از مسئولان این وزارتخانه، مدیران استان یزد و منطقه به بهره برداری رسید.


به گزارش یاری كالا به نقل از ایرنا، این نیروگاه همچون طرح های بزرگ سفر یك روزه اردكانیان به استان یزد بود كه رسما افتتاح و آغاز به كار كرد.
هدف از اجرای این طرح كاهش تلفات شبكه، تولید انرژی پاك به ترتیب به میزان 23 و 19 میلیون كیلووات ساعت در سال، صرفه جویی در مصرف سوخت فسیلی، كاهش انتشار گازهای آلاینده و صرفه جویی در مصرف آب اعلام شده است.
مركز شهرستان 98 هزار نفری اردكان در 60 كیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
همچنین گزارش خبرنگار ایرنا از میبد حاكی می باشد، ساخت یك باب مخزن 10 هزار مترمكعبی آب با پیش بینی یكهزار و 650میلیارد ریال سرمایه گذاری با حضور وزیر نیرو در شهرستان میبد شروع شد.
به گفته مدیر عامل شركت آب و فاضلاب (آبفا) استان یزد برای ساخت این مخزن و انتقال آب، 11كیلومتر خط انتقال، سه كیلومتر خط جمع آوری آب و حفر چهار حلقه چاه برای مدت 15 ماه پیش بینی شده است.
علی اسلامی هدف از اجرای طرح یادشده را افزایش میزان ذخیره آب در مخازن، امكان اختلاط آب چاه ها با آب انتقالی و آبرسانی یكنواخت در سطح میبد عنوان نمود و خاطرنشان كرد: در مناطق مختلف این شهر كیفیت آب متفاوت می باشد كه آب مصرفی باید یكنواخت باشد تا رضایت مندی مردم شهرستان نسبت به طرح آبرسانی جلب شود.
مدیر عامل آبفا یزد تصریح كرد: یكی از كارهایی كه مد نظر شركت یادشده است تامین آب شرب مردم در شرایط بحرانی است.
اسلامی اضافه كرد: به جهت اینكه بتوانیم حداقل آب مردم را در شرایط بحرانی در مدت 48 ساعت تامین نماییم نیاز به تامین زیرساخت ها و تولید مخازن آب هست.
وی اظهار داشت: استان یزد از لحاظ زیرساخت ها و تامین مخازن آب در كشور در رتبه دوم قرار دارد، امیدواریم با افزایش مخازنی كه در دست ساخت است، استان به رتبه نخست ارتقا پیدا كند.
مركز شهرستان 100هزار نفر میبد در 50كیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.
هم اكنون 33.5 مگاوات انرژی خورشیدی در استان یزد در حال بهره برداری است كه این رقم تا آخر سال به 70 مگاوات می رسد.
همچنین در سفر وزیر نیرو به مهریز نیروگاه خورشیدی 10مگاواتی « مهریز غدیر» با 600میلیارد ریال تكمیل و به بهره برداری رسید.
ساخت نیروگاه خورشیدی 30 مگاواتی مهریز هم امروز شروع شد و با بهره برداری از آن كه با سرمایه 23 میلیون یورو و 300 میلیارد ریال، اجرا می گردد زمینه تولید 43 فرصت شغلی مستقیم فراهم خواهد شد.
این نیروگاه با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با مشاركت بانك توسعه تعاون ساخته می گردد.
وزیر نیرو، امروز به منظور بهره برداری از چند پروژه صنعت آب و برق و شركت در كارگروه تخصصی سازگاری با كم آبی به یزد سفر كرد.
1988/ ص.ا/ 2047/


1397/05/05
15:08:06
5.0 / 5
4727
تگهای خبر: تولید , سرمایه گذاری , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳


yarikala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت یاری كالا محفوظ است

یاری كالا

یاری گر شما در انتخاب کالای مدنظرتان