تجار كدام ارزها را می توانند الكترونیكی بخرند؟

تجار كدام ارزها را می توانند الكترونیكی بخرند؟ یاری كالا: به غیر از ین ژاپن، وون كره جنوبی و بات تایلند امكان خرید الكترونیكی تمام انواع ارز برای تجار فراهم گشته است. البته از روز گذشته برای ثبت سفارش با دلار آمریكا هم ممنوعیت هایی وضع شده است.


به گزارش یاری كالا به نقل از ایسنا، برای ثبت سفارش واردات مدتی است تجار به استفاده از ارز به شیوه بانكی ملزم شده اند. از روز دوشنبه، هفتم اسفندماه هم امكان خرید الكترونیكی ارز مهیا شده و تجار توانستند به شیوه الكترونیكی درخواست خرید ارزهای دارای نوع یورو و یوان را ثبت كنند. همینطور اعلام گردید هم اكنون درخواست های خرید ارز برای صرافی های بانكی ارسال می گردد و به مرور زمان صرافی های غیربانكی هم به سیستم اضافه خواهند شد.

اما اخیرا اعلام شده علاوه بر این موارد امكان خرید الكترونیكی تمام ارزها به غیر از سه مورد ین ژاپن، وون كره جنوبی و بات تایلند فراهم است. البته روز گذشته هم از ممنوعیت ثبت سفارش با دلار آمریكا اطلاع داده شد و ثبت سفارش با دلار ممنوع گردید.

در هفته های گذشته به واسطه تغییرات بوجود آمده در سامانه ثبت سفارش و به دنبال آن عدم پاسخگویی بانك ها خیلی از تجار در تامین ارز برای ترخیص كالای خود با مشكلات مختلف مواجه گشتند.

در آن مقطع بر روی سامانه ثبت سفارش تجار ملزم بودند یكی از گزینه های ارز با استفاده از بانكی یا غیر بانكی را انتخاب كنند، اما در صورت انتخاب گزینه غیربانكی بلافاصله درخواست آنها رد می شد. بر همین مبنا واردكنندگان انواع كالا ملزم به انتخاب گزینه تامین ارز با استفاده از بانك می شدند، اما هنگام رجوع به شعب بانك های مختلف مسئولان و متصدیان بانك ها اظهار بی اطلاعی كرده و تاكید می كردند مصوبه ای به دست آن ها نرسیده است.

پس از گذشت مدتی از عملیاتی شدن خرید الكترونیكی ارز اعلام گردید كه با هماهنگی به عمل آمده با بانك مركزی بخش خرید الكترونیكی ارز در سامانه عملیاتی شده و كاربران می توانند از روز دوشنبه، هفتم اسفندماه درخواست خرید ارز خود از صرافی ها را در این سامانه ثبت كنند.




1396/12/10
18:01:40
5.0 / 5
4800
تگهای خبر: ارز , بانك , دام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴


yarikala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت یاری كالا محفوظ است

یاری كالا

یاری گر شما در انتخاب کالای مدنظرتان