سرمایه گذاری 633 میلیارد ریالی برای ساماندهی 650 قایق صیادی در كنارك

سرمایه گذاری 633 میلیارد ریالی برای ساماندهی 650 قایق صیادی در كنارك یاری كالا: چابهار- دولت برای اشتغال ساحل نشینان چابهار و كنارك و توسعه صید اقدامات بسیار خوبی انجام داده بطوری كه به قول مدیركل شیلات سیستان وبلوچستان اینك برای ساماندهی 650 قایق صیادی بندركنارك سرمایه گذاری 633 میلیارد ریالی ازسوی دولت شروع شده است.


به گزارش یاری كالا به نقل از ایرنا، فعالیت حدود 24 هزار صیاد درقالب 34 تعاونی صیادی در آب های ساحلی كنارك و چابهار با 930 فروند لنج و هزار و 400 فروند قایق از اقدامات دولت و بخش خصوصی در زمینه تولید اشتغال و بهره برداری بهینه از دریا است.
بنادر چابهار و كنارك در حوزه صید و صیادی كشور نقش مهمی دارند بطوری كه اكنون ۳۱ درصد صید كل كشور، ۳۶ درصد صید آبهای جنوب كشور، ۲۰ درصد كل تولید آبزیان كشور (صید و آبزی پروری)، رتبه دوم صید در اقیانوس هند پس از اندونزی و رتبه اول صید در غرب اقیانوس هند را به خود اختصاص داده اند.
آب های ساحلی مَكُّران در محدوده بلوچستان تأمین كننده بیش از ۷۰ درصد تون ماهیان كشور است كه این امر از شاخص های اقتصادی سیستان و بلوچستان به حساب می آید.
شهرستان كنارك واقع در جنوب سیستان و بلوچستان و ساحل دریای عمان یكی از بهترین مكان ها برای صید و صیادی در كشور است و دولت برای توسعه فعالیت های صید و صیادی چند بندر شامل بنادر كنارك، پزم تیاب، زرآباد و تنگ در این شهرستان را در سالهای گذشته احداث كرده است.
پروژه ساماندهی قایق های صیادی در بندر كنارك یكی از پروژه های مهمی است كه بعد از سالها انتظار به اجرا در آمده و سبب افزایش صید و ایمنی بهتر قایق ها در زمان سیل و طوفان خواهد شد.
مدیركل شیلات سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ظرفیت های فراوان اقتصادی و شیلاتی استان تصریح كرد: احداث موج شكن و حفاظت شیب حوضچه طرح ساماندهی قایق های صیادی بندر كنارك شروع شده است و در مدت 18 ماه آینده به اتمام و بهره برداری خواهد رسید.
هدایت الله میرمرادزهی اضافه كرد: در مجموع 633 میلیارد و 894 میلیون ریال اعتبار برای ساماندهی 650 قایق صیادی بندر كنارك اختصاص یافته است.
وی بیان كرد: این طرح شامل هزار و 582 متر موج شكن اصلی و 957 متر حفاظت شیب حوضچه است.
سیستان و بلوچستان به جهت گستردگی منابع آبی دارای 2 اداره كل شیلات در شمال و جنوب استان است كه اداره كل شیلات سیستان و بلوچستان(آبهای داخلی) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه كنترل و پشتیبانی از منابع آبی داخلی و اداره كل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان (مكران) فعال است.
3043**6081 خبرنگار: رستم كریمی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی


1396/11/21
14:38:04
5.0 / 5
4757
تگهای خبر: اشتغال , اقتصاد , تولید , دام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵


yarikala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت یاری كالا محفوظ است

یاری كالا

یاری گر شما در انتخاب کالای مدنظرتان