با ایجاد بنگاه های اقتصادی

رونق اقتصادی در روستاها

رونق اقتصادی در روستاها به گزارش یاری كالا عضو شورای مركزی خانه كشاورز تصریح كرد: اقتصاد باید در روستاها رونق یابد و تحقق این امر در گروی تولید بنگاه های اقتصادی در مناطق روستایی است.


نازخند صبحی در گفت گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینكه مهم ترین نكته ای كه امروز در روستاهای ایران مطرح است، این است كه كشاورزی یا تولید محصولات در روستاها به دلایل مختلف مقرون به صرفه نیست، اضافه كرد: به عبارت دیگر، درآمد محصولات كشاورزی جواب گوی زندگی خانوارهای روستایی در كشور نیست.
وی خاطرنشان كرد: پرداخت هزینه حامل های انرژی (برق، آب، گاز و... ) استاندارد زندگی خانوارهای روستایی را افزایش داده است اما درآمد متناسب با این تغییر نیست، بنابراین است كه خانواده های روستایی به سمت شهرها می آیند.
رئیس خانه كشاورز استان زنجان خاطرنشان كرد: یكی از طریق هایی كه روستاییان را از مهاجرت باز می دارد، این است كه دولت متناسب با محصولات كشاورزی، بنگاه های اقتصادی در روستاها تولید كند تا محصولات روستاییان در یك فرآوری تبدیل به محصولات قابل مصرف با ارزش افزوده بیشتر در شهرها شود.
صبحی ادامه داد: با آمایشی از محصولات تولید شده در هر منطقه می توان صنایع تبدیلی مربوط به آن را در روستاها تولید كرد تا كشاورز مجبور به حمل محصولات خود به مراكز استان ها نشود.
عضو شورای مركزی خانه كشاورز تصریح كرد: دولت به جای اینكه در حاشیه كلان شهرها هزینه زیرساخت اسكان مهاجران روستایی را بپردازد، باید بنگاه های اقتصادی را در روستاها تولید كند تا كشاورزان مجبور به مهاجرت نباشند.


 

1396/09/15
12:05:40
5.0 / 5
4650
تگهای خبر: خدمات , اقتصاد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴


yarikala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت یاری كالا محفوظ است

یاری كالا

یاری گر شما در انتخاب کالای مدنظرتان