یك كارشناس:

تاثیر نرخ سود بانكی بر قیمت خودرو

تاثیر نرخ سود بانكی بر قیمت خودرو به گزارش یاری كالا یك كارشناس صنعت خودرو اظهار داشت اجرایی شدن مصوبه بانك مركزی مبنی بر كاهش نرخ سود سپرده های بانكی از امروز، تاثیری بر قیمت ها در بازار خودرو نمی گذارد.


فربد زاوه در گفت وگو با ایسنا، اظهار كرد: كاهش نرخ سود سپرده های بانكی تا حدی باعث خروج پول از سیستم بانكی خواهد شد اما این نقدینگی به سمت بازار خودرو نخواهد رفت در نتیجه تاثیری بر قیمت این محصولات نخواهد داشت.
وی با بیان اینكه با كاهش نرخ سود سپرده تعادل فعلی عرضه و تقاضا در بازار خودرو بر هم نخواهد خورد، خاطرنشان كرد: كاهش نرخ سود سپرده نمی تواند باعث كاهش عرضه یا افزایش تقاضای خودرو در بازار شود بنابراین منطقا تاثیری بر قیمت ها در بازار خودرو نخواهد داشت.
این كارشناس صنعت خودرو ادامه داد: البته كاهش نرخ سود سپرده های بانكی می تواند موجب افزایش ورود منابع مالی به شركتهای خودروسازی شود زیرا بانك مركزی به این شركتها پنج ماه فرصت داده تا سود مشاركت و انصراف پرداختی به مشتریان را متناسب با كاهش نرخ سود سپرده بانكی، كاهش دهند.
وی تصریح كرد: همچنین برخی از بانكها پیش از اجرایی شدن مصوبه كاهش نرخ سود از امروز، قراردادهای جدیدی برای پرداخت سود بالا به مشتریان منعقد كردند كه این موضوع اثرات كاهش نرخ سود سپرده بر خروج منابع از سیستم بانكی را كاهش می دهد.
به گزارش یاری كالا به نقل از ایسنا، اخیرا بانك مركزی با هدف مدیریت نقدینگی و سرمایه در اقتصاد ملی نرخ سود سپرده در شبكه بانكی را به یك ساله ۱۵ درصد و روزشمار ۱۰ درصد كاهش داد و مقرر كرد از امروز (۱۱ شهریور ماه) تمام بانكها و موسسات مالی و اعتباری نرخ سود سپرده را به این میزان كاهش دهند.

 

1396/06/12
00:33:35
5.0 / 5
5466
تگهای خبر: قیمت , خودرو , بانك
این مطلب را می پسندید؟
(2)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳


yarikala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت یاری كالا محفوظ است

یاری كالا

یاری گر شما در انتخاب کالای مدنظرتان