ثبت یك سلفی بی نظیر از زمین

ثبت یك سلفی بی نظیر از زمین به گزارش یاری كالا اخترفیزیكدانان دانشگاه كلرادو بولدر(University of Colorado Boulder) با استفاده از تلسكوپ فضایی هابل تلاش كردند زمین را به شكلی دیگر و بعنوان یك سیاره فراخورشیدی مشاهده كنند.


به گزارش یاری کالا به نقل از ایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، برای این کار دانشمندان مجبور بودند از ماه بعنوان یک آینه غول پیکر استفاده کنند و نور خورشید را که از جو سیاره ما عبور کرده بود، ثبت کنند.
"آلیسون یانگ بلاد"(Allison Youngblood) محقق این مطالعه از دانشگاه کلرادو بولدر اظهار داشت: این تصویر همان چیزی است که یک فضانورد هنگام ایستادن روی سطح ماه می تواند ببیند.
این نخستین مطالعه است که طی آن محققان با استفاده از تلفیقی از یک ابزار فضایی(تلسکوپ هابل) و ماه موفق به ثبت چنین سلفی از زمین شده اند. علاوه بر این، این امر می تواند دانشمندان را در تحقیق درباره نحوه جستجوی سیارات دوردست برای به دست آوردن اطلاعاتی درباره ازن موجود در جو و بررسی سیاراتی که امکان دارد از حیات پشتیبانی کنند، یاری دهد.
یانگ بلاد اظهار داشت: تلسکوپ قدرتمند هابل به ما در انجام چنین کاری کمک کرد. ما هم به نوبه خود با در دست داشتن اطلاعاتی می توانیم زمین را تجزیه و تحلیل نماییم تا گازهای موجود در جو آنرا به صورت کامل شناسایی نماییم. در دهه های آینده، یکی از اهداف بزرگی که محققان سیاره به دنبال آن خواهند بود، ازن خواهد بود. هنگامی که نور فرابنفش خورشید با جو اکسیژن در جو واکنش نشان داده است ازن ایجاد می شود. در بررسی امکان حیات حضور یک نشانگر حیات به تنهایی کافی نیست. بعنوان مثال، اگر شما ازن و متان را در کنار هم دیدید، این امکان دارد نشانگر این باشد که امکان حیات در آنجا وجود دارد.
در ۲۱ ژانویه سال ۲۰۱۹، مدار زمین سیاره را مستقیماً بین خورشید و ماه قرار داد و به نخستین ماه گرفتگی سال منجر گردید. دانشمندان هم از این واقعه استفاده کردند و موفق به ثبت این تصویر شدند. طی یک ماه گرفتگی کلی، تمام نوری که می بینید از ماه منعکس شده، از جو زمین عبور کرده است. دانشمندان با بازگرداندن جهت هابل به سطح ماه این بازتاب را ثبت کردند البته انجام این کار آنقدر که در گفتن ساده است در عمل ساده نبود و کاری چالش برانگیز بود اما شانس با دانشمندان یار بود و با تلاشهای زیاد موفق به انجام این کار شدند. دانشمندان سیگنال های فرابنفش ازن را در جو زمین کشف کردند که این می تواند به آنها در انجام تحقیقات آینده کمک نماید.



1399/05/19
23:12:27
5.0 / 5
1721
تگهای خبر: ابزار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱


yarikala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت یاری كالا محفوظ است

یاری كالا

یاری گر شما در انتخاب کالای مدنظرتان