كدام كسب و كارها وام 12 درصدی می گیرند؟

كدام كسب و كارها وام 12 درصدی می گیرند؟ به گزارش یاری كالا رئیس كل بانك مركزی جزئیات پرداخت تسهیلات با نرخ ۱۲ درصدی به واحدهای صدمه دیده از انتشار كرونا را اعلام نمود.


به گزارش یاری كالا به نقل از ایسنا، رئیس كل بانك مركزی طی روزهای گذشته از مصوبه دولت در خصوص پرداخت ۷۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد به واحدها و كسب و كارهای صدمه دیده از شیوع كرونا اطلاع داد كه امروز در دیدار با مدیران بانكی، شرایط اعطای این تسهیلات را شرح داد.
وی با اشاره به اینكه مشاغل مشمول این مصوبه در ستاد اقتصادی دولت و با همكاری نظام بانكی مشخص و دستورالعمل مربوط به شبكه بانكی ابلاغ خواهد گردید، اظهار داشت: طبق مصوبه ستاد اقتصادی دولت، این تسهیلات به واحدهای صدمه دیده كه اشتغال خویش را حفظ نموده اند، پرداخت می شود.
رئیس كل بانك مركزی اضافه كرد: بازپرداخت اقساط این تسهیلات، دو ساله است و برای شروع بازپرداخت اقساط، تنفس چند ماهه در نظر گرفته خواهد شد.
همتی تصریح كرد: نرخ سود ۱۲ درصدی این تسهیلات، منطقی و بر مبنای بررسی های كارشناسی است و هر نرخی كمتر از این با عنایت به بار مالی آن برای نظام بانكی، امكان پذیر نیست.
وی با اشاره به اینكه نرخ بهره حقیقی در كشورمان حتی در حد ۱۸ درصد نرخ سود اسمی بانك ها و با عنایت به نرخ تورم سالانه منفی است، خاطرنشان كرد: بطور قطع با نرخ ۱۲ درصد نرخ بهره حقیقی بسیار منفی تر خواهد بود و ازاین رو كمك مناسبی به مشاغل صدمه دیده است.
به گزارش یاری كالا به نقل از ایسنا، مدیران عامل بانك ها هم ضمن ارائه پیشنهادات و نظرات خود در این خصوص بر حمایت حداكثری بانك ها از این طرح تاكید و اعلام نمودند كه نظام بانكی كشور تمام توان خویش را برای پشتیبانی از اقشار صدمه دیده از شیوع كرونا به كار خواهد گرفت.



1399/01/09
19:09:37
5.0 / 5
3492
تگهای خبر: اشتغال , اقتصاد , بانك , تسهیلات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴


yarikala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت یاری كالا محفوظ است

یاری كالا

یاری گر شما در انتخاب کالای مدنظرتان