دژپسند پاسخ داد

جهش تولید چگونه عملیاتی می شود؟

جهش تولید چگونه عملیاتی می شود؟ به گزارش یاری كالا وزیر اقتصاد با اشاره به اینكه وزارت اقتصاد در حوزه های مالیات، گمرك، بازار سرمایه و بانك برای تحقق ˮجهش تولیدˮ آمادگی دارد، اظهار نمود: در اوایل سال جاری فرمتی را طراحی می نماییم كه منابع بانك ها را برای تامین سرمایه در گردش جهش تولید تامین نماییم.


به گزارش یاری كالا به نقل از ایسنا، فرهاد دژپسند در گفت و گو با رادیو اقتصاد با اشاره به شعار سال جاری كه "جهش تولید" نامگذاری شده است، اظهار نمود: امسال سال خاصی را در پیش داریم؛ به این دلیل كه هم در سال ۱۳۹۸ مشكلات زیادی داشتیم و هم اینكه كوشش های زیادی از جانب مردم و حاكمیت صورت گرفت. دراین زمینه، انتظاری كه از كشور می رود این است كه به جایگاه های رفیعی نائل شود كه فقط با جهش تولید محقق می شود.
وی افزود: برای جهش تولید هم دولت یكسری وظایف دارد و فعالان اقتصادی و مردم هم وظایفی دارند. دولت در وهله اول باید با ایجاد قوانین در محیط كسب وكار، شرایط را برای سرمایه گذاری، استفاده از ظرفیت تولید و ایجاد فرهنگ مصرف در جهت جهش تولید فراهم آورد.

نقش ویژه گمرك در تسهیل صادرات غیرنفتی
وزیر اقتصاد اضافه كرد: مالیات به رغم اینكه باید امسال نقش اساسی در تامین مالی كشور ایفا كند، دراین زمینه باید ابزاری برای تسهیل سرمایه گذار و رونق تولید باشد. گمرك هم به سبب نقش به سزایی كه در تجارت خارجی دارد باید ابزاری برای سهولت صادرات كالاهای غیرنفتی و واردات كالاهای اساسی، سرمایه ای و مواد اولیه كه در داخل تولید نمی گردد، باشد.
در ادامه این مقام مسئول با اشاره به اینكه دراین زمینه باید از گمرك استفاده بهینه ای در جهت ایجاد یك كریدور سبز برای صادركنندگان كشور شود، اظهار داشت: دولت برای افزایش صادرات باید سیاستگذاری كند و به سمت صادرات صنایع در بخش نفت، گاز و معدن برویم.
دژپسند افزود: دراین زمینه، وزارت اقتصاد علاوه بر تسهیل در صدور، تسهیل در تامین مالی را هم به وجود آورده كه می خواهیم در سال ۱۳۹۹ ابزار تامین مالی صنایع صادراتی كه مبتنی بر نفت و گاز یا صنایعی كه مبتنی بر معدن و تولیدات كشاورزی هستند را چه در چارچوب پذیره نویسی و چه در چارچوب عرضه اوراق قابل تبدیل به سهام ایجاد نماییم تا تامین مالی را رونق دهیم.

نقش بخش خصوصی در رسیدن به جهش تولید
وی با اشاره به اینكه بخش خصوصی و فعالان اقتصادی باید از این فرصت طلایی استفاده كنند و گام های اساسی در جهت ساماندهی تولید بردارند، اظهار نمود: حالا صادرات برای فعالان اقتصادی به صرفه است و واردات به صرفه نیست. باید بتوانیم با بهبود كیفیت، تولید و دستیابی به مزیت نسبی در صادرات، نیاز به واردات را كاهش دهیم.
این مقام مسئول در ادامه اضافه كرد: برای تحقق شعار امسال باید از مردم بخواهیم كه مصرف تولیدات داخل را ترجیح بدهند و از تولیدكنندگان انتظار این را داریم كه با بهبود كیفیت و مناسب سازی قیمت شرایط را برای تحقق این شعار فراهم آورند.
بگفته وی، مصرف تولیدات داخلی از طرف مردم، بهبود كیفیت و قیمت مناسب محصولات تولیدی در كنار هم می تواند این شعار را عملیاتی كند.

منابع مالی تحقق جهش تولید را تامین می كنیم
وزیر اقتصاد درانتها سخنانش با اشاره به اینكه وزارت اقتصاد برای تحقق این شعار در حوزه های مالیات، بازار سرمایه، گمرك و بانك آمادگی كافی را دارد، اشاره كرد: ما در اوایل سال جاری فرمتی را طراحی می نماییم كه منابع بانك ها را برای تسریع در اتمام طرح های سرمایه گذاری در دست اجرا و تامین سرمایه در گردش بمنظور رسیدن به جهش تولید تامین نماییم.




منبع:

1399/01/02
15:13:52
5.0 / 5
3254
تگهای خبر: ابزار , اقتصاد , بازار , بانك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵


yarikala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت یاری كالا محفوظ است

یاری كالا

یاری گر شما در انتخاب کالای مدنظرتان