معاون سازمان حمایت:
تخلفات را بگویید پول تان را برمی گردانیم
یاری كالا: معاون سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان اظهار داشت: با عنایت به شرایط به وجود آمده بعد از انتشار ویروس كرونا، با آژانس های متخلفی كه از عودت وجه تعیین شده به مسافران اجتناب كنند یا مسافران را جریمه كرده باشند، برخورد می نماییم و پول مسافران را برمی گردانیم.
به گزارش یاری كالا به نقل از ایسنا، سید جواد احمدی اظهار نمود: به دنبال ابلاغ بخشنامه استرداد وجه بلیت پروازهای داخلی و خارجی از جانب سازمان هواپیمایی كشوری، شركت های هواپیمایی موظف می باشند نسبت به استرداد وجه بلیت مسافران به دفاتر و شركت های خدمات مسافرتی اقدام نمایند.
این مقام مسئول اضافه كرد: به دنبال اقدامات نظارتی و بازرسی های انجام شده از سایت های فروش بلیت هواپیما و هم حسب شكواییه ها و گزارشات شاكیان خصوصی مشخص شد مسافران زیادی پروازهای خویش را كنسل كردند و ضمن رفتن به دفاتر خدمات مسافرتی خواهان عودت وجه بلیت خود شده اند. اما به نظر می آید كه آژانس های مسافرتی برخی شركت ها از این كار خودداری كرده و برای لغو بلیت سفرها از مردم جریمه دریافت می كنند كه این امر باعث نارضایتی مسافران و سردرگمی آنها شده است.
احمدی در اینباره متذكر شد كه با عنایت به شرایط به وجود آمده بعد از انتشار ویروس كرونا و پیشگیری از التهاب بازار و تبعات بعدی آن، این شركت ها موظفند نسبت به استرداد وجه بلیت به دفاتر و شركت های خدمات مسافرتی در اسرع وقت اقدام نمایند.
طبق اعلام سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان، معاون این سازمان تصریح كرد كه رعایت دقیق بخشنامه استرداد وجه بلیت از جانب تمامی آژانس های مذكور الزامی است و تحت هیچ شرایطی دفاتر اجازه كسر جریمه از مسافران را ندارند.
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت در انتها تصریح كرد: بازرسی از دفاتر خدمات مسافرت هوایی همچنان ادامه دارد و مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این حوزه، مراتب را از راه تلفن ۱۲۴ به شكایات مردمی سازمان های صنعت، معدن و تجارت سراسر كشور اعلام كنند یا در سایت سازمان هواپیمایی كشوری بخش شكایات، مبحث را درج كنند و مطمئن باشند بدون بخشایش با شركت ها یا آژانس های متخلف برخورد و پول مسافران به آنها برگردانده خواهد شد.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب