همه تصمیمات شهرداری تهران افشا می شود
به گزارش یاری كالا مدیركل مركز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در نشستی خبری با خبرنگاران درباره سیاستهای رسانه ای شهرداری تهران توضیح داد و گفت همه تصمیم گیری ها در شهرداری تهران افشا می شود.
به گزارش یاری كالا به نقل از خبر آنلاین، غلامحسین محمدی در ادامه سخنانش اظهار داشت: عمارت اقدسیه در هفته گذشته بحث زیادی داشت. روز گذشته تصمیم گرفتیم در عمارت را باز نماییم و همه خبرنگاران بیایند ببینند. این رویه را برای همه مدیران شهری مصوب كرده ایم تا درباره همه مسایل شهر، آشكارا گفتگو كنند. می گوییم اگر نقد و معضلی وجود دارد ما وظیفه داریم جای نقد برای مردم شفاف سازی شود. رسانه ها اگر فكر می كنند جایی این رویه رعایت نشده است به شهرداری تذكر دهند.
او اظهار داشت: به مدیران شهری بارها تذكر داده ایم نترسید مسایل افشا شود، متاسفانه برخی مدیران فكر می كنند باید تصمیمات پشت درهای بسته گرفته شود، ولی نمی دانند بالاخره تصمیم، افشا خواهد شد. شهروندان از همه عملكرد مدیران شهری مطلعند و باید تصمیمی گرفته شود كه قابل دفاع باشد.
محدی با اشاره به اینكه بزرگترین موتلف شهرداری تهران، رسانه ها هستند، اظهار داشت: سایر اضلاع، شاید نتوانند در كارزار بزرگ ایجاد تغییر، با شهرداری همراه باشند. تنها رسانه ها بزرگترین خدمات را در این حوزه عرضه می دهند. در شرایط فعلی، با دانشگاه ها و سمن ها و احزاب كه ضعیف هستند، نمی توان تعامل كرد. تنها رسانه است كه جور همه اینها را در ایجاد تعامل می كشد. شبكه های اجتماعی این وضعیت را تغلیظ كرده است و مردم همگی مشتری اخبار شده اند. اگر بخواهیم تغییر ایجاد نماییم، چاره ای نداریم جز اینكه در شهرداری با رسانه ها ارتباط موثر و دوطرفه داشته باشیم.
او در ادامه سخنانش اظهار داشت: اگر در حوزه رسانه تلاش می نماییم چندصدایی شنیده شود و زیرساختهای همكاری جدی تر فراهم گردد، برای این است كه این ارتباط در نهایت به توسعه شهر تهران ختم خواهد شد. زمانی تهران، شهری پویا خواهد بود كه بتواند با جامعه و مردم درباره مسایل خود صحبت كند.
مدیاسنتر تهران راه اندازی می شود
در بخش دیگری از این نشست، محمدی درباره راه اندازی مدیاسنتر تهران، اطلاع داد و اظهار داشت: هم اكنون فضایی به نام استودیو شهر در بوستان گفتگو در حال تهیه است كه با استودیوی مناسب و امكانات سخت افزاری و نرم افزاری تجهیز شده است تا تولید محتوای رسانه ای در آن صورت بگیرد.
او اظهار داشت: كسانی كه از بیرون می آیند و می خواهند استارت آپی را راه اندازی كنند، از این امكانات می توانند استفاده كنند. در مدیاسنتر شهری تهران، تلاش داریم همه از استودیوی خبر استفاده كنند و همه رسانه ها می توانند از زیرساخت های توسعه ظرفیتهای ارتباطی شهر، استفاده كنند. رویه ای كه برای توسعه این ظرفیت داریم باید بر مبنای تولید محتوای مختلف و متنوع برای شهر باشد. هر چه محتواها افزایش یابد، نتایج برای شهروندان هم جدی تر خواهد بود. شاید من خوشم نیاید اتفاقی، رسانه ای شود، ولی این رسانه ها هستند كه مسیر مدیریت شهری را هدایت می كنند.
مدیركل مركز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران اظهار داشت: درباره دوره آموزشی هم انجمن صنفی مطبوعات برخی دوره های آموزشی را برنامه ریزی و اجرا كردند كه آموزشهای خبری در حوزه شهری را در برنامه های آینده خود در نظر گرفته اند.
در آخر این نشست تودیع مسعود عابدی و معارفه امید محدث مدیر جدید مركز ارتباط با رسانه شهرداری تهران انجام شد.
47231
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب