نخستین خودروی الكتریكی مزدا، آش دهان سوزی نیست!

نخستین خودروی الكتریكی مزدا، آش دهان سوزی نیست! به گزارش یاری كالا اخیرا تصاویری از اولین خودروی الكتریكی مزدا در فضای مجازی انتشار یافته كه مقرر است به صورت رسمی در نمایشگاه خودروی توكیو رونمایی شود.


به گزارش یاری كالا به نقل از ایسنا، اخیرا تصاویر، اطلاعات و جزئیاتی از اولین خودروی تمام الكتریكی مزدا در فضای مجازی درز پیدا كرده و افشا شده است كه گویای خیلی از مشخصات ظاهری و قابلیت های آن است. این در حالیست كه این خودرو مقرر است فردا در جریان برگزاری نمایشگاه خودروی توكیو (Tokyo Motor Show) به صورت رسمی رونمایی و پرده برداری شود.
این خودرو كه تحت عنوان مزدا MX-۳۰ نام گذاری شده است، همچون خودرو های پاك و دوستدار محیط زیستی به حساب می آید كه شركت ژاپنی مزدا موتورز در جهت حفاظت از محیط زیست و كاهش آلودگی هوا به توسعه و تولید آن پرداخته است.
طبق گزارش وب سایت autocar، این تصاویر همینطور نشان داده است كه این خودروی جدید به یك پك باتری ۳۵.۵ كیلووات ساعتی و یك موتور با پیشرانه الكتریكی با قدرت ۱۳۸ اسب بخار و ۱۹۵ نیوتن متر گشتاور مجهز شده است.
مزدا در مورد طراحی این خودرو پیش تر خاطرنشان كرده بود: زبان طراحی و مهندسی این خودرو با بهره گیری از قابلیت و خصوصیت های مدرن، جدید و پیشرفته خودروسازان بوده و یكی از نشانه های برنامه های بلندمدت این خودروساز ژاپنی در جهت حفاظت از محیط زیست و كاهش آلودگی و گرمایش زمین است.
این خودرو كه فروش و عرضه آن در بازارهای جهانی از سال آینده میلادی آغاز خواهد شد، كابین داخلی آن همچون خودرو های كوپه كوچك، راحت ولی حدودا جادار طراحی شده است.
توان پیمایش این خودرو حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ مایل اعلام و گزارش شده است كه البته در مقایسه با رقیب قدرتمند خود، هیوندای كونا الكتریك با توان پیمایش ۲۷۹ مایل، حرفی برای گفتن نخواهد داشت.
خیلی از كشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و كاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودرو های تمام الكتریكی و برقی را به تولید انبوه برسانند.
افزایش روز افزون خودرو های برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودرو های پاك، سبب شده است شركت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یك از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی كنند.
میزان فروش و استقبال مشتریان از وسایل نقلیه هیبریدی و برقی هم در كشورهای گوناگونی به ویژه كشورهای اروپایی و آمریكای شمالی افزایش قابل توجهی یافته است.
كشورهای پیشگام در استفاده از وسایل نقلیه پاك و دوستدار محیط زیست تلاش دارند با عرضه تسهیلات ویژه و تبلیغات گسترده، مردم و شهروندان خویش را همواره به استفاده و خرید وسایل نقلیه برقی و هیبریدی تشویق و ترغیب كنند. دولت چین اعلام نموده است كه تا سال ۲۰۲۵ میلادی باید حداقل یك دستگاه از پنج دستگاه خودرویی كه در این كشور وجود دارد، برقی و هیبریدی باشد.
دولت های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مكزیك، چین و هند همچون پیشگامانی هستند كه قصد دارند به منظور پیشگیری از آلودگی هوا، حفظ محیط زیست و كاهش دمای كره زمین، تولید و فروش خودرو های بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام كنند.



1398/07/30
19:32:00
5.0 / 5
4417
تگهای خبر: بازار , تبلیغات , تسهیلات , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳


yarikala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت یاری كالا محفوظ است

یاری كالا

یاری گر شما در انتخاب کالای مدنظرتان