فرودگاه مسافربری پیام آماده بهره برداری شد

فرودگاه مسافربری پیام آماده بهره برداری شد یاری كالا: كرج- معاون هوانوردی و امور فرودگاهی شركت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز اعلام نمود كه با به انتها رسیدن نصب تجهیزات، بخش مسافر بری فرودگاه پیام آماده بهره برداری است.


منوچهر اتقیایی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به اینكه روز جمعه 23 شهریور ماه اولین پرواز از مشهد مقدس به سمت كرج و بالعكس با استفاده از این فرودگاه انجام می گردد تصریح كرد: تجهیزات ترمینال، امنیتی، ایمنی، كمك بازرسی و تجهیزات فرودگاهی با اقدامات صورت گرفته تكمیل و آماده بهره برداری است.
وی افزود: همینطور پاركینگ مسافری با ظرفیت 600 خودرو تكمیل شده است.
اتقیایی اظهار داشت: فرودگاه مسافربری پیام علاوه بر هواپیمای مسافری، ظرفیت فرود هواپیمای پهن پیكر رده ایرباس A300-600 را دارد.
شركت خدمات هوایی پیام در سال 1369 تحت عنوان مركز خدمات هوایی برای عرضه خدمات هوایی و حمل ونقل و توزیع بار كالاهای پستی و عرضه خدمات بالگردی به نقاط صعب العبور در شرایط جوی متفاوت و پشتیبانی از عملیات توسعه و تائید و تجهیز و نگهداری مراكز، دستگاه ها و امكانات مخابراتی و پستی كشور فعالیت خویش را شروع كرد.
با توجه به موقعیت و جایگاه این شركت و همجواری آن با استان تهران طبق مصوبه تیرماه 1382 هیات دولت، 3 هزار و 600 هكتار از اراضی فرودگاه پیام بعنوان منطقه ویژه اقتصادی تعیین شد.
نزدیكترین منطقه ویژه اقتصادی كشور به تهران، قرار داشتن فرودگاه در داخل اراضی منطقه ویژه و امكان بهره گیری از كلیه تأسیسات، تجهیزات و تسهیلات آن، قرارگرفتن در مجاورت مركز اقتصادی، صنعتی و كشاورزی كشور، نزدیكی به راه آهن سراسری، متروی تهران - كرج و شاهراه های ارتباطی كشور و دارا بودن شرایط اقلیمی مناسب همچون مزیت های این منطقه است.
همچنین برخورداری از امكانات زیربنایی و اداری مانند گمرك، صدورگذرنامه اختصاصی و بانك، وجود نیروی كار ارزان در منطقه، قرار گرفتن در راه تلاقی 5 استان اقتصادی كشور، نزدیكی به مراكز تحقیقاتی و نیروهای تحصیل كرده و متخصص منطقه، نزدیكی به مراكز تولید میوه، سبزی و گل و گیاه بدون محدودیت و مراكز عمده تولید و مصرف كالاها و خدمات، وجود هاب پستی از دیگر مزیت های فرودگاه پیام و منطقه ویژه اقتصادی آن است.
اكنون خدمات هوایی حمل بار و كالا در فرودگاه پیام به اقصی نقاط جهان در حال انجام می باشد.
مسافربری شدن فرودگاه بین المللی پیام، آرزوی دیرینه مردم استان البرز است.
7414/ 6155


1397/06/17
19:05:25
5.0 / 5
4532
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بانك , تسهیلات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵


yarikala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت یاری كالا محفوظ است

یاری كالا

یاری گر شما در انتخاب کالای مدنظرتان