قائم مقام صندوق بیمه كشاورزی به ایسنا اعلام كرد

برف بی سابقه اخیر سودش بیشتر بود تا ضرر

برف بی سابقه اخیر سودش بیشتر بود تا ضرر یاری كالا: قائم مقام صندوق بیمه كشاورزی اعلام نمود كه برفی كه طی روزهای اخیر در خیلی از استان ها آمد، خسارات چندانی برای بخش های مختلف كشاورزی نداشت و سودش بیشتر از ضرر بود.



محمد ابراهیم حسن نژاد در گفت وگو با ایسنا، اظهار نمود: با عنایت به این كه در زمستان محصولی روی زمین وجود ندارد و درختان هم باری ندارند بارش برف اخیر نمی توانست زیان چندانی به بخش كشاورزی وارد كند و به نظر می رسد سود آن بیشتر از ضررش است.

وی اضافه كرد: البته در زمینه شكستن شاخه درختان یا صدمه های احتمالی دیگر هم بررسی های لازم در استان های مختلف شروع شد و با عنایت به مكاتباتی كه داشتیم به محض ارسال این گزارشات و جمع بندی خسارات وارد شده، آن را اعلام می نماییم اما اثراتش روی كاهش تولید باید محاسبه شود.

قائم مقام صندوق بیمه كشاورزی اظهار داشت: در بخش زراعت و مزارع برف هیچ ضرری نمی زند چون كه محصولی روی زمین نیست و اتفاقا بسیار سودآور است، چون كه مانند پوششی روی زمین را می گیرد و سبب افزایش راندمان تولید در دوره بعد می گردد.

حسن نژاد ادامه داد: پیش بینی ها از خسارات احتمالی به گونه ای نیست كه نگران كننده باشد و به نظر می رسد خسارات چندانی متوجه تولید كنندگان نشود، چون كه بعنوان مثال در باغات با عنایت به این كه محصولی روی درخت نیست و اغلب آنها هرس شده اند احتمال شكستن شاخه درختان بسیار كم است.

وی اظهار نمود: برف روی درختان مانند مزارع عمل می كند و سبب افزایش راندمان تولید آنها می گردد ازاین رو می توان اظهار داشت كه این برف سود بیشتری از خسارات اش برای تولید كنندگان و تولید محصولات كشاورزی مختلف خواهد داشت.




1396/11/10
17:32:19
5.0 / 5
4514
تگهای خبر: تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲


yarikala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت یاری كالا محفوظ است

یاری كالا

یاری گر شما در انتخاب کالای مدنظرتان