تسهیلات ۱۱ هزار میلیاردی تحول اساسی در قطعه سازی بوجود می آورد

تسهیلات ۱۱ هزار میلیاردی تحول اساسی در قطعه سازی بوجود می آورد به گزارش یاری كالا به دنبال اعلام خبر عرضه تسهیلات ۱۱ هزار میلیارد تومانی به قطعه سازان برای حفظ اشتغال در این صنعت، یك عضو انجمن قطعه سازان تهران اظهار داشت: امیدواریم وعده داده شده تحقق یابد چون كه مشكل اصلی این صنعت كمبود منابع مالی است و پرداخت این تسهیلات تحولات اساسی تولید خواهد نمود.


به گزارش یاری كالا به نقل از ایسنا، امروز رئیس سازمان پشتیبانی از مصرف كنندگان و تولیدكنندگان اعلام نمود كه برای بهبود وضعیت تولید در دو خودروساز بزرگ كشور، بانك مركزی ۱۵ هزار میلیارد تومان بعنوان سرمایه در گردش به آنان پرداخت خواهد نمود كه از آن ۱۱ هزار میلیارد تومان در اختیار قطعه سازان قرار می گیرد تا آنها بتوانند قطعات مورد نیاز خویش را تامین كنند.
در این رابطه محسن رزم خواه - عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان تهران - در گفت وگو با ایسنا، اظهار نمود: اگر واقعا تسهیلات ۱۱ هزار میلیارد تومان در اختیار قطعه سازان قرار بگیرد، بطور قطع تاثیر مثبت خواهد گذاشت و تحولات اساسی تولید خواهد نمود كه كارگشا خواهد بود؛ چراكه مشكل اصلی قطعه سازی، كمبود منابع مالی است.
وی ادامه داد: مشكلات دیگر بر سر راه صنعت قعطه سازی همچون تحریم ها همچنان بر قوت خود باقی هستند؛ اما بخش عمده ای از قطعه سازان هم اكنون مشكل تامین منابع مالی دارند. اگر منابع مالی كافی در اختیارشان قرار گیرد، به هر نحو ممكن مواد اولیه مورد نیاز خویش را تامین كرده و به روند تولید خویش را ادامه می دهند.
رزم خواه ضمن ابراز امیدواری برای محقق شدن وعده تسهیلات ۱۱ هزار میلیاردی برای صنعت قطه سازی، خاطرنشان كرد: در صنعت قطعه سازی كارد به استخوان رسیده است. البته ظاهرا مسئولین هم متوجه این مورد شده اند؛ اما به جرائت می توان گفت اگر به داد این صنعت رسیده نشود، همین باقی مانده واحدهای قطعه سازی هم تعطیل شده كه تعطیلی آن به جهت پراهمیت بودنش فاجعه بوجود می آورد.
طبق اعلام رییس سازمان پشتیبانی از مصرف كنندگان و تولیدكنندگان، بخشی از برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت تأمین سرمایه در گردش خودروسازان و بویژه قطعه سازان است و در این برنامه تلاش شده تا نیاز قطعه سازان تأمین تا شغل بیشتری برای جوانان ایرانی تولید شود.

به قول عباس تابش، برای حفظ اشتغال در صنعت قطعه سازی ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات به قطعه سازان پرداخت می گردد. بانك مركزی این امكان را در اختیار قطعه سازان قرار می دهد تا آنها بتوانند علاوه بر تأمین قطعات مورد نیاز خودروسازان، شرایط تولید و اشتغال خویش را تثبیت كنند.



1397/10/23
14:20:11
5.0 / 5
4592
تگهای خبر: اشتغال , بانك , تجارت , تسهیلات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴


yarikala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت یاری كالا محفوظ است

یاری كالا

یاری گر شما در انتخاب کالای مدنظرتان