وزیر راه:

اتصال ایلام به شبكه ریلی لزوم دارد

اتصال ایلام به شبكه ریلی لزوم دارد یاری كالا: ایلام - وزیر راه و شهرسازی بر لزوم اتصال ایلام و شهر مرزی مهران به شبكه ریلی كشور تاكید و ابراز امیدواری كرد كه این امر هر چه سریعتر با كمك دولت و مسئولان این امر محقق شود.


به گزارش یاری كالا به نقل از ایرنا، محمد اسلامی روز دوشنبه در نشست ستاد اربعین مرز مهران یكی از اشكالات ایلام در این ایام اربعین را تكمیل نبودن زیر ساخت های ارتباطی این استان عنوان نمود.
وی اظهار داشت: هرچند سال های گذشته تلاش های مستمری برای رفع این مشكلات از جانب مسئولان مختلف بخصوص دستگاه های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی انجام شده اما همچنان نواقصی مشاهده می گردد كه باید قبل از اربعین سال آینده برطرف شوند.
اسلامی از تكمیل پروژه چهار بانده كردن مسیر ایلام - مهران تا آخر سال اطلاع داد و اضافه كرد: علائم ایمنی، سیستم روشنایی و نصب نیوجرسی هم باید در این مسیر هر چه سریعتر به اتمام برسد.
وی با تاكید بر تدوین طرح جامع اربعین در مهران خاطرنشان كرد: باید با شناخت كامل وضعیت موجود و رصد نیازهای آینده طرح جامع اربعین در مرز مهران تدوین و در آینده یك برنامه ریزی جامع برای گسترش این پایانه حیاتی و مهم كشور داشته باشیم.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینكه سالانه شاهد تردد حدود چهار و نیم میلیون زائر از مرزهای مهران هستیم، اظهار داشت: تمامی سازمان های در رابطه با حوزه اربعین باید با كمك یكدیگر تلاش كنند كیفیت خدمات عرضه شده به زائران را ارتقا دهند.
اسلامی تصریح كرد: بر مبنای ارزیابی های صورت گرفته در راه بازگشت هم بیشتر زائران این مرز را برای ورود به كشور انتخاب می كنند ازاین رو باید با مدیریت پاركینگ ها اتوبوس های مورد نیاز برای انتقال زائران به شهرهای مبدا را تامین نماییم.
وزیر راه و شهرسازی تصریح كرد: تمام همت دولت و ستاد دائمی اربعین بر این است كه زیرساخت ها به گونه ای فراهم گردد كه زائران بدون هیچگونه مشكلی به عتبات عالیات عزیمت كنند.
وی افزود: توسعه زیرساخت های اربعین در دستور كار این وزارتخانه و ستاد اربعین قرار داشته تا مردم به راحتی تردد كرده و با فراهم كردن امكانات لازم زمینه رفاه حال زائران فراهم گردد.
اسلامی تصریح كرد: وزارت راه و شهرسازی متناسب با مسئولیت هایی كه در این زمینه داشته اهتمام دارد تا امكانات با كیفیت لازم برای زائران فراهم و مشكلی برای آنها وجود نداشته باشد.
وزیر راه و شهرسازی به منظور بررسی زیرساخت های اربعین و بازدید از مرز بین المللی مهران بامداد امروز به این استان سفر كرده است.
مرز بین المللی مهران یكی از مهم ترین كانون های تردد زائران به عتبات عالیات به حساب می آید و در روزهای اربعین سال گذشته بیشتر از چهار میلیون زائر از این مرز تردد كردند.
بیش از 65 درصد زائران اربعین حسینی امسال با استفاده از مرز مهران عازم كربلای معلی شدند.
7180/6034


1397/08/08
16:02:36
5.0 / 5
4702
تگهای خبر: ارز , خدمات , دستگاه , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳


yarikala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت یاری كالا محفوظ است

یاری كالا

یاری گر شما در انتخاب کالای مدنظرتان