معاون استاندار تهران:

احتكار لوازم خانگی توسط دو برند معروف كره ای

احتكار لوازم خانگی توسط دو برند معروف كره ای به گزارش یاری كالا معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران با اشاره به اینكه برخی تولیدكنندگان و واردكنندگان كالا فقط به سود می اندیشند، اظهار داشت: دو برند معروف خارجی كره ای هم لوازم خانگی را در انبارهای خود در این استان احتكار كردند.


به گزارش یاری كالا به نقل از ایرنا، محمد امامی امین روز سه شنبه در انتها نشست كارگروه تنظیم بازار استان تهران در گفت و گو با خبرنگاران تصریح كرد: برخی وارد كنندگان همچون دو برند تجاری معروف كره ای بازار لوازم خانگی به محض بحرانی شدن شرایط كشور، سیاست انقباضی در پیش می گیرند و اینكه شركت های تولید كننده و وارد كننده در شرایط اضطراری تنها منافع خویش را در نظر بگیرند قابل پذیرش نمی باشد.
وی افزود: تعزیرات استان تهران در بازدید از انبار یكی از این برندها، با بیش از 60 هزار قطعه كالای انباری مواجه شده درحالی كه ماه ها است كالاهایش را در نمایندگی های زیرپوشش خود عرضه نكرده است.
این مسئول تصریح كر د: برندهای كره ای بیش از ۲۰ سال است در بازار ما فربه شده اند و بخش مهمی از گردش مالی را در ایران دارند اما همیشه زودتر ازسایر برندها به استقبال تحریم می روند و نیاز است با كمك وزارت امور خارجه خط مشی در این بخش تدبیر شود.
امامی امین با اشاره به اینكه بخشی از كار در بازار رعایت اخلاق و مشتری مداری است، اظهار داشت: به دستگاه های مربوطه همچون سازمان تعزیرات حكومتی تاكید گردیده است كه انبار برندهای استان تهران را شناسایی و رصد و در صورت عرضه نشدن كالا برای رفع نیاز بازار برخورد تعزیری كنند.
این مسئول افزود: مردم برای تامین كالاهای اساسی و مصرفی خود نگران نباشند و حتی اگر واردات به كشور متوقف شود تا یكسال كالای مورد نیاز داخل وجود دارد.
وی اظهار داشت: همانطور كه دولت اعلام نموده كالاهای اساسی ارز 4200 تومانی دریافت می كنند و قیمت این ارز تا آخر سال تغییری نخواهد كرد.
امامی امین با اشاره به اینكه 70 هزار تن كالا در گمرك های تهران موجود و به بازار نرسیده است اضافه كرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت پیش از ابلاغ دستورالعمل باید زیرساخت های آن را در بازار فراهم می كرد.
وی اضافه كرد: تأمین نقدینگی مابه التفاوت نرخ ارز برای كسی كه از چند ماه قبل مبادرت به واردات كرده دشوار و غیرممكن است.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران اظهار داشت: در بازدید از گمرك ها تهران مشخص شد كالاهای وارد شده با مجوزهای لازم حداكثر تا چهارساعت می توانند ترخیص شوند.
امامی امین به یكی از دستورهای این نشست كه پیرامون تامین مرغ و تخم مرغ مورد نیاز بازار استان تهران بود اشاره و بیان كرد: افزایش عرضه مرغ برای تامین نیاز و تنظیم بازار در آستانه بازگشت حجاج یكی از اقدامات روزهای آینده خواهد بود.
وی به نیاز بازار به دام زنده در آستانه عید سعید قربان اشاره و افزود: با كمك عشایر استان تهران 46 مركز عرضه دام زنده با ظرفیت 50 هزار راس گوسفند آماده سازی شده است كه در روزهای منتهی به عید قربان با استفاده از این مراكز به بازارعرضه می گردد.
امامی امین اظهار داشت: 3 هزار لاشه دام سبك هم برای كسانی كه تمایلی به ذبح دام زنده ندارند و فقط نیاز به گوشت گرم دارند آماده عرضه خواهد شد.
وی با اشاره به اینكه امروز شرایط كشور خاص است اضافه كرد: در حالیكه جنگ اقتصادی كشور با آمریكا به مرحله حساسی رسیده است مدیران باید خدمت رسانی را در بالاترین سطح انجام دهند.
امامی امین اظهار داشت: مدیران در سطح استان تهران تلاش حداكثری می كنند اما استان تهران پهناور و موتور حركت كشور است و نیاز به تلاش بیشتری دارد.
وی به برگزاری نشست مدیران اقتصادی دولتی استان تهران با بخش خصوصی با هدف تنظیم بازار اشاره نمود وافزود: نشست با بخش خصوصی همچون اتاق بازرگانی به ایجاد فضای همدلی منجر شده و بخش خصوصی به این درك رسیده است كه نفع كمك به دولت برای تنظیم بازار به بخش خصوصی بازمی گردد و تعطیلی بازار به نفع هیچكس نیست.

 

1397/05/23
14:22:22
5.0 / 5
4693
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بازار , كالا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱


yarikala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت یاری كالا محفوظ است

یاری كالا

یاری گر شما در انتخاب کالای مدنظرتان