معاون حمل و نقل و ترافیك شهردار تهران

جزئیات طرح جدید ترافیك تهران

جزئیات طرح جدید ترافیك تهران یاری كالا: درآمد حاصل از اجرای طرح جدید ترافیك، صرف خرید یك هزار دستگاه اتوبوس و 140 واگن مترو با هدف توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران می گردد.


به گزارش یاری كالا به نقل از ایرنا، محسن پورسیدآقایی روز دوشنبه در نشست خبری تشریح بازنگری انجام شده برای اجرای طرح پیشنهادی و جدید شهرداری تهران در مورد ورود به محدوده های ترافیكی پایتخت اضافه كرد: عواید حاصل از اجرای این طرح به صورت كامل به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص پیدا می كند.
وی با اشاره به اینكه بازنگری این طرح به صورت كارشناسی انجام و در كمیسیون تخصصی حمل و نقل شورای شهر تهران درحال بررسی است، اظهار نمود: در صورت تصویب طرح در شورای شهر، طرح جدید در سال 97 اجرا می گردد.
وی اظهار داشت: طرح جدید و پیشنهادی شهرداری تهران در مورد ورود به محدوده های ترافیكی، مورد توافق پلیس و وزارت كشور است و ظرف یك هفته آینده تاییدیه شورای عالی ترافیك دریافت و برای تصویب نهایی به شورای اسلامی شهر تهران ارسال می گردد.
پورسیدآقایی اضافه كرد: اگر طرح جدید ترافیك شهرداری تهران تا 15 بهمن امسال به تصویب شورای شهر برسد، اجرای آن از 15 فروردین سال 97 آغاز می گردد.
وی تصریح كرد: در صورتی كه طرح جدید دراین فاصله به تصویب شورای شهر تهران نرسد، به صورت طبیعی در سال آینده اجرا نمی شود.
معاون شهردار تهران اظهار داشت: برپایه طرح جدید، 24 ساعت فرصت برای پرداخت عوارض ورود به محدوده های ترافیكی تعیین شده كه در صورتی كه این عوارض در موعد تعیین شده پرداخت نشود، بعنوان دیون مالك خودرو ثبت و جریمه هم به خودرو تعلق می گیرد.
وی اظهار داشت: مبلغ جریمه برای ورود غیرمجاز خودرو به محدوده طرح ترافیك 40 هزار تومان است كه این مبلغ باید به 90 هزار تومان با عنوان «جریمه منطقه ورود ممنوع»، افزایش پیدا كند.
پورسیدآقایی با اشاره به اینكه تابحال 441 سازمان و نهاد، سهمیه ویژه طرح ترافیك از شهرداری تهران دریافت می كنند، اضافه كرد: در طرح فعلی، هیچ عدالتی در مورد توزیع مجوز ورود به محدوده طرح ترافیك میان سازمان ها و نهادها وجود ندارد، به صورتی كه یك وزارتخانه 180 سهمیه(مجوز) و وزارتخانه دیگر 800 سهمیه دریافت می كرده است.
وی اظهار داشت: در شیوه فعلی اجرای طرح ترافیك در قالب یك اقدام غیرمنطقی تعدادی مجوز(سهمیه) ورود به طرح ترافیك به روسای سازمان ها و نهادها داده می گردد كه در طرح جدید این اقدام غیرمنطقی حذف و سهمیه ای به افراد داده نمی شود.
وی با اشاره به اینكه برپایه بررسی كارشناسان با اجرای طرح جدید، حجم ترافیك شهر تهران تا 20 درصد كاسته می شود، اضافه كرد: شهرداری تهران بر مبنای قانون موظف است كه ترافیك تهران را ساماندهی كرده و آن را كم كند.
پورسیدآقایی اظهار داشت: پیش بینی می نماییم در صورت اجرای طرح فعلی ترافیك در سال 97، میزان تقاضای دریافت مجوز برای خودروهای شخصی 10 هزار و سهمیه بگیران 30 هزار مورد افزایش پیدا كند.
وی خاطرنشان كرد: درهمین ارتباط 20 میلیارد تومان اعتبار برای خرید دوربین های هوشمند جدید و تعویض دوربین های قدیمی در نظر گرفته شده است.
معاون شهردار تهران با اشاره به اینكه طرح جدید ترافیك دارای پیوست اجتماعی است، اضافه كرد: بر مبنای مطالعات انجام شده، بر مبنای طرح جدید، خروج از محدوده مركزی شهر تهران تا ساعت 8: 30 بامداد برای ساكنان منطقه، مجاز است.
وی با تاكید بر اینكه اجرای طرح جدید ترافیك در 3 ماه اول به صورت طبیعی یك بار روانی را در شهر تولید می كند، اظهار نمود: این دفعه روانی در ماه های نخست سال(كه بار ترافیك سبك و میزان آلودگی شهر كم است) تولید و با در نیمه دوم سال كه روزهای پرترافیك و آلوده شهر است، اجرای طرح برای شهروندان عادی و روان خواهد شد.
پورسیدآقایی با اشاره به اینكه كلیات طرح ترافیك پیشنهادی شهرداری به تصویب نهادهای مسئول رسیده، تصریح كرد: مبالغ پیشنهادی شهرداری برای دریافت عوارض ورود به محدوده طرح ترافیك ممكن است تغییر كند كه رقم دقیق عوارض در شورای شهر تعیین و اعلام خواهد شد.
به گفته وی، شورای شهر كلیت طرح را نمی تواند لغو كند، بلكه می تواند تغییرات و یا اصلاحاتی در آن انجام دهد.
معاون شهردار تهران در ادامه به مبحث استفاده از موتورسیكلت های برقی در پایتخت اشاره نمود و اضافه كرد: دراین زمینه پیشنهاد انتشار اوراق مشاركت برای تبدیل 100 هزار موتورسیلكت بنزینی به برقی از جانب شهرداری عرضه شده است.
به گزارش یاری كالا به نقل از ایرنا، درحال حاضر 2 طرح «محدوده ترافیكی» و «زوج و فرد خودرو» در سطح شهر تهران اجرا می گردد.
خودروها برای ورود به محدوده طرح ترافیك نیازمند داشتن مجوز(آرم ترافیك) هستند و تردد خودروها در محدوده زوج و فرد هم برپایه آخرین رقم سمت راست پلاك خودروها می باشد.
به گفته رئیس كمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری
و شورای شهر تهران معتقد به حذف طرح ترافیك سالانه فعلی هستند كه این مورد باید به تایید شورای عالی ترافیك برسد.
 

1396/10/11
21:22:33
3.3 / 5
5008
تگهای خبر: خودرو , فروش , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(2)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
صاحبین:
سایت آگهی خرید و فروش رایگان صاحبین
املاک و مستغلات ماشین خودرو مهندسین و کسب کار استخدامی قطعات و لوازم یدکی استاد کاران خدمات مهندسین خواننده ها پرستاران حیوانات لوازم صفر و کارکرده
جدید ترین و پیشرفته ترین پلت فرم ایران ( صاحبین شما هستید ) منتظر کلیک شما هستیم هر چیزی که به ذهنت میرسه بیا ببین
عالی بود آرزوی موفقیت برای تک تک شما عزیزان
sahebin.com
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵


yarikala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت یاری كالا محفوظ است

یاری كالا

یاری گر شما در انتخاب کالای مدنظرتان