حساب بانكی چه كسانی در تركیه، امارات و انگلیس بسته شد؟

حساب بانكی چه كسانی در تركیه، امارات و انگلیس بسته شد؟ روسای اتاق های مشترك بازرگانی اعلام نمودند در پی مقررات جدید شفافیت نقل و انتقالات مالی سازمان FATF حساب بانكی ایرانی ها غیرمقیم در كشورهای تركیه، امارات و انگلیس بسته شده است.



به گزارش یاری كالا به نقل از ایسنا، اخیرا اخباری در خصوص بسته شدن حساب ایرانی ها غیر ساكن در شارجه امارات، تركیه و انگلیس انتشار یافته است. ایسنا برای پیگیری مبحث سراغ روسای اتاق های مشترك بازرگانی این كشورها با ایران رفت و نظرات آنان را جویا شد.

ابراهیمی - رییس شورای مشترك ایران و تركیه - در این باره اظهار داشت: ایرانیانی كه در تركیه كسب و كار رسمی دارند، هیچ اتفاقی برای حساب های بانكی آن ها نیفتاده اما برخی كه به تركیه سفر كرده اند و حساب بانكی باز كرده اند و فعالیت های صوری از آن طریق انجام داده اند، حساب هایشان بسته شده است.

وی با اشاره به اینكه هیچ مشكلی برای حساب های بانكی ایرانی ها مقیم تركیه به وجود نیامده است اضافه كرد: برای كسانی كه در تركیه شركت رسمی ایرانی، چند ملیتی و شركت مشترك دارند هم هیچ مشكلی به وجود نیامده است و با دولت تركیه در زمینه اقتصادی ارتباطات تنگاتنگ و مناسبی داریم؛ به گونه ای كه ایرانی ها می توانند یك روزه در تركیه شركت ثبت كنند.

به گفته ابراهیمی، این اقدام تركیه برای جلوگیری از تبادل پول سیاه انجام شده است.

همچنین مسعود دانشمند - رییس اتاق مشترك بازرگانی ایران و امارات - در این باره اظهار داشت: محدودیت هایی در بعضی حساب ها به وجود آمده است و حساب ایرانیانی كه در امارات ساكن نیستند بسته شده است.

به گفته وی مقررات جدید شفافیت نقل و انتقالات مالی سازمان بین المللی مبارزه با پولشویی و كارگروه ویژه اقدام مالی آن (FATF) سبب شده چنین اتفاقی بیفتد و این حساب ها مسدود شود؛ كما اینكه در ایران هم تاجر یا توریستی كه در داخل كشور اقامت نداشته باشد، نمی تواند حساب بانكی افتتاح كند.

البته علی نقی خاموشی - رییس شورای بازرگانی ایران و انگلیس - هم در این باره اظهار داشت: پیش از این هم شایعاتی درباره بسته شدن حساب های ایرانیان در چین انتشار یافته بود كه صرفا مربوط به اتباع ایرانی در چین بود.

لازم به توضیح است كه پیش از این حساب بانكی ایرانی هایی كه با ویزای غیر تجاری به چین رفته و گردش مالی بالایی داشتند هم در چین بسته شده بود.



 

1396/09/12
00:34:37
5.0 / 5
4707
تگهای خبر: بانك , دام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳


yarikala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت یاری كالا محفوظ است

یاری كالا

یاری گر شما در انتخاب کالای مدنظرتان