ما به التفاوت قیمت بنزین به تاکسی های اینترنتی پرداخت می شود به گزارش یاری کالا، مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران اظهار داشت: ما به التفاوت قیمت بنزین در طرح جدید بصورت ماهانه بر طبق عملکرد پیمایش به تاکسی های اینترنتی پرداخت می شود. عباس باصفا امروز (شنبه، ۱۵ آذر) در برنامه تلویزیونی «میز اقتصاد» با بررسی جزییات مصوبه نرخ سوم بنزین و تنوع سبد سوخت اظهار داشت: حالا ۲۵ میلیون کارت سوخت برای خودرو های شخصی و سواری و ۶ میلیون کارت سوخت برای موتورسیکلت ها وجود دارد؛ در مجموع از ۳۱ میلیون کارت هوشمند سوخت، ۲۵ میلیون کارت سوخت دارای تراکنش فعال می باشند. وی ضمن اشاره به این که استفاده از نرخ اول کارت های شخصی حدودا ۸۰ درصد است و از نرخ دوم هم کمتر استفاده می شود بطوریکه استفاده کارت آزاد جایگاه بیشتر از استفاده از نرخ دوم کارت شخصی سوخت است، اضافه کرد: بعد از مصوبه هیأت وزیران بر اساس افزایش قیمت بنزین کارت سوخت جایگاه داران، ظرفیت تولید کارت سوخت سه برابر بالا رفته بطوریکه از ۱۲ هزار کارت سوختی که تا قبل از این روزانه درخواست می شد، امروز به درخواست ۳۶ هزار کارت در روز رسیده ایم. صدور سریع کارت هوشمند سوخت مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان اینکه، کارت سوخت هوشمند در کمتر از ۱۰ روز تحویل می شود، اضافه کرد: حالا ظرفیت تولید افزایش پیدا کرده و اگر درخواست کارت سوخت بوسیله سامانه شرکت پخش باشد، فرایند صدور آن سریعاً صورت می گیرد اما اگر بوسیله پلیس +۱۰ باشد حدودا ۴۰ روز زمان می برد؛ روزانه ۳۵ تا ۴۰ هزار کارت سوخت تولید می شود. باصفا با اعلان اینکه تا قبل از این تاکسی ها ۲۹۰ لیتر سهمیه می گرفتند، اشاره کرد: با اجرای این طرح، سهمیه نرخ دوم نصف و به ۵۰ درصد کاسته می شود یعنی اگر خودرویی تا امروز ۳۰۰ لیتر دریافت می کرد پس از این مصوبه به ۱۵۰ لیتر می رسد. وی اضافه کرد: تعداد کارت سوخت خودرو های تاکسی ها حدودا ۳۲۳ هزار، خودرو های دولتی ۱۸۰ هزار، سواری ۲۱ میلیون، موتورسیکلت ۶ میلیون، وانت ۲ میلیون و ۶۴۳ هزار و خودرو های دیگر هم مانند خودرو های خارجی ۱ میلیون و خودرو های مناطق آزاد هم ۱۰۰ هزار عدد است. دراین میان، ۶۵۰ هزار خودرو وارداتی در کشور بمحض اجرای مصوبه سهمیه سوختشان قطع می شود. مالکان چند خودرو، انتخاب کنند مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران ضمن اشاره به این که تا امروز کارت سوخت برای VIN خودرو صادر می شد، اظهار داشت: اگر مالکی بالاتر از یک خودرو به نام داشته باشد، باید در سایتی که طراحی شده، خودرو خویش را انتخاب و سهمیه یارانه ای را تأیید و خودرو های دیگر کارت سوختشان ابطال می شود. برای خودرو های دیگر، مجدد درخواست کارت هوشمند سوخت می دهند و کارت سوخت ماهانه ۱۶۰ لیتر با نرخ ۵ هزار تومانی صادر می شود. باصفا با اعلان اینکه تحت هیچ شرایطی امکان انتقال سوخت به کارت دیگر وجود ندارد و مثل گذشته می توان ۳۶۰ لیتر از سهمیه نرخ اول را در کارت سوخت ذخیره کرد، اظهار داشت: باآنکه سهمیه با نرخ اول و دوم برای خودرو های نوشماره طبق مصوبه ابلاغ گردیده از زمان اجرا حذف می شود اما برای خودرو های دست دومی که رد وبدل می شوند هیچ تغییری در سهمیه سوخت ایجاد نمی شود. وی با تاکید بر این نکته که در هنگام انتقال خودرو، هویت مالک جدید برمبنای شماره شناسایی وسیله نقلیه (VIN) بررسی می شود، اظهار کرد: این مورد ارتباطی به نام ثبت شده روی کارت سوخت ندارد. به همین دلیل، در صورتیکه فردی مالک خودرو باشد، حتی اگر نام شخص دیگری روی کارت سوخت درج شده باشد، نیاز به تعویض کارت سوخت وجود ندارد. تداوم سهمیه موتورسیکلت ها طبق روال گذشته مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران ضمن اشاره به این که این مورد منجر به ثبت تعداد زیادی از درخواست های غیرضروری شده است، اشاره کرد: بنابراین، اطمینان می دهیم که مردم نیاز به پرداخت هزینه، انتظار در صف یا دریافت کارت جدید ندارند؛ چونکه کارت فعلی آنها همچنان معتبر بوده و هیچ مشکلی برای دریافت سوخت و شارژ ماهانه ایجاد نمی گردد. همچنین، خودرو های وارداتی، دولتی و آزاد هم نیاز به تعویض کارت سوخت ندارند و سهمیه موتورسیکلت ها طبق روال گذشته ادامه پیدا می کند. باصفا در رابطه با تاکسی های اینترنتی با اعلان اینکه در صورتیکه ما به التفاوت نرخ دوم و سوم یعنی سه هزار تومانی و ۵ هزار تومانی را طبق عملکرد پیمایش تاکسی های اینترنتی به وزارت کشور ارسال کنند، نرخ آن به حساب رانندگان واریز می شود، اظهار داشت: تمام شرکتهای تاکسی اینترنتی مبلغ را دریافت کرده و سپس به حساب رانندگان واریز می کنند. وی با تاکید بر این که اگر بخواهیم نرخ سوم را شارژ نماییم تعدادی از این کارتها ممکنست کارت مهاجر شوند و قاچاق صورت گیرد، اشاره کرد: از طرفی، مطابق قانون بودجه، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی مکلف است ۹۵ درصد سوخت گیری ها با کارت شخصی صورت گیرد و فقط ۵ درصد با کارت جایگاه صورت گیرد. به گفته مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، هر کارت اضطراری جایگاه روزانه ۲۵۵ تراکنش می تواند انجام دهد و کمبودی در زمینه کارت سوخت جایگاه نداریم. باصفا در رابطه با انتقال سهمیه سوخت به کارت بانکی اظهار داشت: اسفند پارسال، وزارت نفت نشستی در زمینه انتقال سهمیه به کارت عابر شخص داشت که دستاوردهای مناسبی به دست آمد و منتظر ابلاغ آن هستیم و مشکلی ازاین رو نداریم.خلاصه اینکه عباس باصفا امروز (شنبه، ۱۵ آذر) در برنامه تلویزیونی میز اقتصاد با بررسی جزئیات مصوبه نرخ سوم بنزین و تنوع سبد سوخت عنوان کرد: حالا ۲۵ میلیون کارت سوخت برای خودروهای شخصی و سواری و ۶ میلیون کارت سوخت برای موتورسیکلت ها وجود دارد؛ در مجموع از ۳۱ میلیون کارت هوشمند سوخت، ۲۵ میلیون کارت سوخت دارای تراکنش فعال می باشند. وی ضمن اشاره به اینکه استفاده از نرخ اول کارت های شخصی حدودا ۸۰ درصد است و از نرخ دوم هم کمتر استفاده می شود بطوریکه استفاده کارت آزاد جایگاه بیشتر از استفاده از نرخ دوم کارت شخصی سوخت است، افزود: پس از مصوبه هیات وزیران بر مبنای افزایش قیمت بنزین کارت سوخت جایگاه داران، ظرفیت تولید کارت سوخت سه برابر بالا رفته بطوریکه از ۱۲ هزار کارت سوختی که تا پیش از این روزانه درخواست می شد، امروز به درخواست ۳۶ هزار کارت در روز رسیده ایم. صدور سریع کارت هوشمند سوخت مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان اینکه، کارت سوخت هوشمند در کمتر از ۱۰ روز تحویل می شود، افزود: حالا ظرفیت تولید افزوده شده و اگر درخواست کارت سوخت بوسیله سامانه شرکت پخش باشد، فرآیند صدور آن سریعاً صورت می گیرد اما اگر بوسیله پلیس +۱۰ باشد حدودا ۴۰ روز زمان می برد؛ روزانه ۳۵ تا ۴۰ هزار کارت سوخت تولید می شود. باصفا با اشاره به اینکه تا پیش از این تاکسی ها ۲۹۰ لیتر سهمیه می گرفتند، اشاره کرد: با اجرای این طرح، سهمیه نرخ دوم نصف و به ۵۰ درصد کم می شود یعنی اگر خودرویی تا امروز ۳۰۰ لیتر دریافت می کرد بعد از این مصوبه به ۱۵۰ لیتر می رسد. وی افزود: تعداد کارت سوخت خودروهای تاکسی ها حدودا ۳۲۳ هزار، خودروهای دولتی ۱۸۰ هزار، سواری ۲۱ میلیون، موتورسیکلت ۶ میلیون، وانت ۲ میلیون و ۶۴۳ هزار و خودروهای دیگر هم مانند خودروهای خارجی ۱ میلیون و خودروهای مناطق آزاد هم ۱۰۰ هزار عدد است. برای خودروهای دیگر، مجدد درخواست کارت هوشمند سوخت می دهند و کارت سوخت ماهانه ۱۶۰ لیتر با نرخ ۵ هزار تومانی صادر می شود. باصفا با اشاره به اینکه تحت هیچ شرایطی امکان انتقال سوخت به کارت دیگر وجود ندارد و مثل گذشته میتوان ۳۶۰ لیتر از سهمیه نرخ اول را در کارت سوخت ذخیره کرد، عنوان کرد: اگرچه سهمیه با نرخ اول و دوم برای خودروهای نوشماره طبق مصوبه ابلاغ گردیده از زمان اجرا حذف می شود اما برای خودروهای دست دومی که رد وبدل می شوند هیچ تغییری در سهمیه سوخت ایجاد نمی شود. وی با تکیه بر این نکته که در هنگام انتقال خودرو، هویت مالک جدید برمبنای شماره شناسایی وسیله نقلیه (VIN) بررسی می شود، اظهار نمود: این مورد ارتباطی به نام ثبت شده روی کارت سوخت ندارد. به همین دلیل، در صورتی که فردی مالک خودرو باشد، حتی اگر نام شخص دیگری روی کارت سوخت درج شده باشد، احتیاج به تعویض کارت سوخت وجود ندارد. تداوم سهمیه موتورسیکلت ها طبق روال گذشته مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران ضمن اشاره به اینکه این مورد منجر به ثبت تعداد زیادی از درخواست های غیرضروری شده است، اشاره کرد: بنابراین، اطمینان می دهیم که مردم احتیاج به پرداخت هزینه، انتظار در صف یا دریافت کارت جدید ندارند؛ چراکه کارت فعلی آنها بازهم معتبر بوده و هیچ مشکلی برای دریافت سوخت و شارژ ماهانه ایجاد نمی گردد. منبع: یاری كالا 1404/09/16 12:37:44 0.0 / 5 7 تگهای خبر: افزایش قیمت , اقتصاد , بانك , تولید این مطلب یاری کالا را می پسندید؟ (0) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کوپن شارژ شد اما نرخ ها بالاست نقشه آمایشی راهی برای کاهش اتلاف منابع پایان مهلت واریز حراج سکه طلا امروز با محدودیت های جدید برگزار می گردد میزان میلگرد مصرفی در هر متر مربع ساختمان نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: پرسش: = ۶ بعلاوه ۳