در پی محدودیت های آمریكا

تولید شرکت های خورشیدی چینی متوقف گردید

تولید شرکت های خورشیدی چینی متوقف گردید یاری کالا: یاری کالا: شرکت های خورشیدی چینی در پی افزایش موانع تجاری آمریکا که ابهاماتی را برای صادرات از آسیا ایجاد کرده است، تولید را در کارخانه های خود در آسیای جنوب شرقی متوقف کردند.



به گزارش یاری کالا به نقل از ایسنا، پایگاه خبری چینی Arfcg.com به نقل از یک منبع مطلع گزارش داد شرکت «لونگی گرین انرژی تکنولوژی»، بعد از توقف همه پنج لاین تولید در کارخانه ای در ویتنام در هفته گذشته، کاهش تدریجی فعالیت در کارخانه ای در مالزی را هفته جاری شروع کرد. شرکت «ترینا سولار» هم تولید در کارخانه ای در تایلند را متوقف کرد.

یکی از سخنگویان «لونگی» اظهار داشت: این شرکت برای مقابله با کاهش نرخها و تغییرات سیاست تجاری از شروع سال، تغییراتی در برنامه های تولید خود در چندین کارخانه انجام داده است. شرکت «ترینا سولار» در این زمینه، اظهارنظر نکرد.

شرکت های خورشیدی چینی با توجه به این که سود به سبب شروع فعالیت موجی از کارخانه های جدید در سال قبل کاهش پیدا کرده است، می کوشند از این شرایط دشوار عبور کنند. اما عرضه جدید بجای تسخیر بازار رو به رشد، تقاضا را تحت تاثیر قرار داده و سبب شده است مقامات آمریکایی و اروپایی، معترض شوند که چین مانع شده است آنها زنجیره های تامین خودرا توسعه دهند.

دولت بایدن ماه گذشته مجموعه ای از قوانین را برای تشدید تعرفه ها مقابل تجهیزات خورشیدی صادر کرد. یک مهلت دو ساله برای برخی واردات خورشیدی از کامبوج، مالزی، تایلند و ویتنام روز پنجشنبه تمام می شود و آمریکا همین طور می خواهد به سرعت معافیت دو طرفه ماژول های خورشیدی پایان دهد.

این چهار کشور در شکایت های تجاری در خصوص این که تولیدکنندگان چینی برای دور زدن تعرفه های وارداتی دوران اوباما برای ماژول های خورشیدی، کارهایی را در آنجا راه اندازی کردند، هدف قرار گرفته اند. داده های «بلومبرگ نیو انرژی فاینانس» نشان میدهد که این چهار کشور، به اتفاق هم، در بیش از ۷۰ درصد از واردات ماژول به آمریکا در سال قبل سهم داشتند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، گروهی از تولیدکنندگان خورشیدی آمریکا از واشنگتن درخواست کرده اند تا عوارض اضافی تا ۲۷۱ درصد را بر تجهیزات وارداتی از چهار کشور اعمال نماید. «بلومبرگ نیو انرژی فاینانس» در گزارشی در ماه گذشته اعلام نمود این پیشنهاد موجب شد تولیدکنندگان در چهار کشور، خرید مواد خام را در صورتیکه منتظر شفافیت بیشتر هستند، متوقف کنند.





منبع:

1403/03/18
12:49:20
0.0 / 5
199
تگهای خبر: بازار , تجهیزات , تكنولوژی , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲


yarikala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت یاری كالا محفوظ است

یاری كالا

یاری گر شما در انتخاب کالای مدنظرتان