رییس پلیس راهور تهران:

ترافیک هنوز به اوج خود نرسیده است

ترافیک هنوز به اوج خود نرسیده است ایرنا نوشت: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام نمود: ترافیک در معابر پایتخت هنوز به نقطه پیک (اوج) خود نرسیده و در مقایسه با پیش از شیوع کرونا، به مراتب کمتر است.


سردار محمدحسین حمیدی روز یکشنبه در همایش مهندسی و ایمنی ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، اضافه کرد: بحث ترافیک در پایتخت یک مشکل دیرینه است و برای حل این مشکل، کارشناسان پلیس راهور و شهرداری تهران بی پرده باید مشکلات را بگویند و راهکارهای منطقی را ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه تهران امروز حاصل کارهایی است که در گذشته انجام شده ولی همچنان ترافیک و آلودگی شهر گریبان گیر ما است، اظهار داشت: هیچ مشکلی در کشورمان غیر قابل حل نیست، اما مشکلاتی مانند ایمنی راه ها و ترافیک شهر تهران باید با تعامل بین دستگاههای مربوطه حل شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: از سال ها پیش از انقلاب اسلامی ترافیک تهران بعنوان یک ماجرای غیرقابل حل مطرح بود و بدانید که آلودگی شهر ربطی به تحریم و مسائل دیگر ندارد. حمیدی تصریح کرد: باید در مبحث آموزش فرهنگ استفاده از خودرو تلاش بیشتری شود و نگاه خودرو محوری شهر راه گرفتار مشکل ترافیک کرده است. ثبت روزانه ۲۰ میلیون سفر درون شهری در تهران
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ هم در این همایش اظهار داشت: طبق آمار سال ۹۹ روزانه ۲۰ میلیون سفر درون شهری در پایتخت انجام می شود. سرهنگ محمد رازقی اضافه کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری روزانه هزار و ۷۰۰ تصادف در شهر تهران رخ داده که اگر میانگین بگیریم هر ۵۴ ثانیه یک تصادف داشتیم. وی افزود: جمعیت ثابت تهران روزانه ۹ میلیون نفر است و بیشتر از چهار میلیون موتورسیکلت و بیشتر از چهار میلیون خودرو با پلاک شهر تهران در پایتخت تردد دارند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: در ۶ ماهه ابتدای سال جاری آمار ۵۸۳ فوتی و ۸۹۸ جرحی بر اثر تصادفات رانندگی در تهران به ثبت رسید. رازقی اضافه کرد: آمار تصادفات در ۶ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در حوزه خودرو یک مورد و عابرپیاده ۲ مورد افزایش داشت اما در حوزه موتورسیکلت نسبت به سال قبل چهار مورد کاهش پیدا کرد. وی افزود: از علل مهم تصادفات عابران پیاده میتوان به تاریکی محلات، عبور از عرض بزرگراه ها و سرعت بالا در معابر اشاره نمود راهکار برای کاهش این آمار ایمن سازی گذرگاه عابر پیاده است. رازقی اضافه کرد: گاردریل های ناایمن، اشکالات هندسی در بعضی مناطق تهران، نیمه کاره رها شدن بعضی از پروژه های عمرانی علل تصادفات در پایتخت هستند. وی اظهار داشت: راهکارهای کاهش تصادفات در پایتخت پیگیری اقدامات کم هزینه و زودبازده و پیگیری باز طراحی معابر می تواند راهبرد ما باشد.

همچنین سیدمجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در این همایش اظهار داشت: دستاوردهای قابل توجهی در حوزه ایمنی حاصل شده اما هنوز با شرایط ایده آل فاصله داریم. وی ادامه داد: چهره پلیس نزد مردم نسبت به سالهای قبل تغییر کرده و مردم در برخورد با پلیس احساس ایمنی، آرامش و نزدیکی می کنند. شفیعی افزود: امیدواریم با استقرار تیم جدید شهری و تعاملاتی که بین دولت و مجلس صورت گرفته مردم شاهد تحولاتی در حوزه حمل و نقل ترافیک باشند و از طرفی، با تعامل سازنده بین شهرداری و پلیس بتوانیم خدمات بهتری به مردم بدهیم. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار داشت: خسارت ناشی از فوت یک انسان قابل محاسبه نیست و با عنایت به تبعات فوت یک شهروند که خانواده ای صدمه می بیند باید تمام توان خویش را برای ایمن سازی راه ها به کار گیریم. وی تصریح کرد: روی تک تک حوادث باید تحلیل داشته باشیم بخصوص حوادث منجر به فوت. 47231

1400/08/10
23:01:00
0.0 / 5
365
تگهای خبر: خدمات , خودرو , دام , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳


yarikala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت یاری كالا محفوظ است

یاری كالا

یاری گر شما در انتخاب کالای مدنظرتان