از سوی ستاد تنظیم بازار

تصویب قیمت مرغ در بازار

تصویب قیمت مرغ در بازار یاری كالا: مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ گوشتی از تصویب و ابلاغ دامنه قیمتی جدید برای گوشت مرغ از كیلویی ۷۱۰۰ تا ۷۸۰۰ تومان از سوی ستاد تنظیم بازار خبر داد و اظهار داشت البته پیش از این هم قیمت ۷۵۰۰ تومان برای خرید هر كیلوگرم مرغ در بازار مصرف به عنوان قیمت سقف از سوی وزارت جهاد كشاورزی تعیین گردیده بود.


محمدعلی كمالی سروستانی در گفت وگو با ایسنا، اظهار كرد: طی سه سال گذشته ستاد تنظیم بازار قیمت كف و سقفی برای گوشت مرغ تعیین نكرده بود، در حالی كه بر اساس قانون شركت پشتیبانی امور دام بر اساس این قیمت ها باید نسبت به خریداری یا عرضه گوشت مرغ در بازار اقدام كند.
وی افزود: در جلسات متعددی كه با مسئولان ستاد تنظیم بازار برگزار كردیم، مقرر شد تا قیمت كف و سقفی برای گوشت مرغ تعیین شود كه در این راستا نرخ ۷۳۰۰ تومان ۷۸۰۰ تومان تصویب و ابلاغ شد.البته پیش از این قیمت ۷۵۰۰ تومان برای خرید هر كیلوگرم مرغ در بازار مصرف به عنوان قیمت سقف از سوی وزارت جهاد كشاورزی تعیین شده بود.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ گوشتی اعلام كرد: شركت پشتیبانی امور دام بر اساس قیمت های جدید موظف است در صورت پایین آمدن قیمت گوشت مرغ از حداقل (۷۱۰۰ تومان) اعلام شده این محصول را در راستای حمایت از مرغداران به نرخ مصوب تعیین شده از تولیدكنندگان خریداری كند و در صورتی كه هر كیلوگرم گوشت مرغ از ۷۸۰۰ تومان در بازار بیشتر شد نسبت به عرضه ذخایر گوشت مرغ منجمد خود در راستای تعدیل قیمت و به نفع مصرف كنندگان اقدام كند.
كمالی سروستانی با بیان اینكه در تعیین قیمت كف و سقف و برای گوشت مرغ در ستاد تنظیم بازار چانه زنی های لازم صورت گرفت، اظهار كرد: در حال حاضر باید تلاش كنیم تا قیمت گوشت مرغ را در حد متعادلی نگه داریم كه بتوانیم به شركت پشتیبانی امور دام و دیگر دستگاه های متولی در تنظیم بازار این محصول پروتئینی پر مصرف كمك كنیم. البته در حال حاضر قیمت كنونی گوشت مرغ پایین تر از نرخ های مصوب در بازار است؛ به گونه ای كه هر كیلوگرم مرغ زنده در مرغداری ۴۳۵۰ تا ۴۴۰۰ تومان و پایین تر از نرخ ۴۷۳۰ تومانی تعیین شده است و هر كیلوگرم گوشت مرغ در بازار با كاهش حدود ۵۰ تومانی ۷۳۰۰ تومان فروخته می شود.


 

1396/07/12
23:42:04
5.0 / 5
5370
تگهای خبر: بازار , قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳


yarikala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت یاری كالا محفوظ است

یاری كالا

یاری گر شما در انتخاب کالای مدنظرتان