اخطار سازمان حمایت به گران فروشان ماسك

اخطار سازمان حمایت به گران فروشان ماسك به گزارش یاری كالا سازمان حمایت اعلام نمود: نرخ فروش ماسك سه لایه به مصرف كننده نهایی ۴۱۰ تا ۴۲۰ تومان است. ضمن اینكه ماسك N۹۵ هم به علت مصارف مورد نظر در مراكز درمانی عرضه می شود و همه داروخانه ها و مراكز عرضه، مكلف به رعایت سقف قیمت تعیین شده در فروش انواع ماسك سه لایه هستند.


به گزارش یاری كالا به نقل از ایسنا، برپایه تصممیات كارگروه تنظیم بازار، هرگونه افزایش قیمت انواع ماسك به بهانه شرایط فعلی كشور ممنوع می باشد و سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان اعلام نموده كه ضمن رصد و پایش بازار و كسب اطلاعات از كلیه مراكز تولیدكننده، توزیع كننده و خرده فروش با هرگونه افزایش قیمت برخورد خواهد نمود.
طبق اعلام این سازمان، باتوجه به پتانسیل امكان تأمین اقلام مذكور در داخل كشور از جانب تولیدكنندگان، هم اكنون مشكلی برای تأمین اقلام مذكور وجود نداشته و تولیدكنندگان با حداكثر ظرفیت خود در حال فعالیت هستند؛ بنابراین از مردم تقاضا می شود از خریدهای غیرضروری و بیشتر از نیاز اجتناب كنند.
ضمن اینكه برپایه هماهنگی های صورت گرفته با سازمان تعزیرات حكومتی رسیدگی به این پرونده ها در اولویت برخورد و صدور رای خواهد شد.
سازمان حمایت باردیگر تاكید كرده كه با عنایت به این كه شیوع بیماری كرونا سبب ضرورت استفاده از ماسك و دستكش یك بار مصرف برای جلوگیری از مبتلا شدن شده، با آن دسته از توزیع كنندگان و عرضه كنندگانی كه با سوء استفاده از این شرایط نسبت به عدم عرضه و احتكار اقدام می كنند بعنوان اختلال در نظام توزیع، بدون چشم پوشی و برابر قانون برخورد می شود.
همچنین از مردم درخواست شده كه در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این حوزه، مراتب را به سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها در سراسر كشور برای پیگیری گزارش كنند تا سریعا به آن رسیدگی و با متخلفان برابر قانون برخورد شود. همینطور با هدف پیشگیری از سوء استفاده های احتمالی در عرضه ماسك های تقلبی در بازار، كلیه داروخانه ها و عرضه كنندگان موظفند از شبكه مجاز تعیین شده خرید خویش را انجام دهند.



1398/12/14
22:36:11
5.0 / 5
3492
تگهای خبر: افزایش قیمت , بازار , تجارت , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴


yarikala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت یاری كالا محفوظ است

یاری كالا

یاری گر شما در انتخاب کالای مدنظرتان