پاسخ استاندارد به خبر یاری كالا:

دپوی كاغذ در گمركات به كیفیت آنها ربطی ندارد

دپوی كاغذ در گمركات به كیفیت آنها ربطی ندارد یاری كالا: سازمان ملی استاندارد اعلام نمود كه محموله های كاغذ به سبب تعیین نشدن نوع كاربرد، احراز نشدن كد تعرفه صحیح و تعبین نشدن حقوق و عوارض گمركی در گمركات دپو شده اند و این مساله به كیفیت كاغذ و مطابقت آن با استانداردها مرتبط نمی گردد.


هفته گذشته مصاحبه ای با عنوان «رسوب هزاران تن كاغذ در گمركات» در ایسنا منتشر گردید كه در آن یك فعال اقتصادی گفته بود "تعیین و گزارش ماهیت كالا توسط سازمان ملی استاندارد انجام می گیرد. این مساله از سال ۹۷ درباب كاغذ و مقوای گلاسه تغییر رویه ای داشته است؛ به این صورت كه كاربرد كاغذ و مقوای گلاسه دیگر توسط سازمان استاندارد اعلام نمی گردد و بنظر می رسد همین سوژه علت رسوب كالا( كاغذ و مقوای گلاسه) در گمرك شده است."
به دنبال انتشار این مصاحبه، سازمان ملی استاندارد جوابیه ای ارسال كرده كه در ادامه آمده است:
«با توجه به نامه گمرك درباب رسوب مقادیر متنابهی كاغذ وارداتی در گمركات اجرایی كشور، به منظور جلوگیری از بروز هرگونه خسارت احتمالی و تعیین تكلیف چگونگی ترخیص كالای مذكور جلسه ای به دعوت آقای مدرس خیابانی، قائم مقام محترم وزیر صمت در امور بازرگانی با حضور نمایندگان سازمان ملی استاندارد ایران، وزارت صمت، گمرك ایران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان و انجمن واردكنندگان كاغذ و مقوا در تاریخ شانزدهم آذر انجام شد.
همانگونه كه در سنوات گذشته سازمان ملی استاندارد ایران به گمرك اعلام داشته به سبب كاربردهای چند منظوره بعضی از كالاهای وارداتی و عدم امكان ردیابی نوع مصرف محموله ها بعد از ترخیص، امكان اعلام نظر درباب نوع كاربرد كالا برای ادارات كل استاندارد در استانها و آزمایشگاه های همكار وجود ندارد.
از آنجایی كه دپوی كاغذهای وارداتی در گمركات در رسانه ها همچون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) انتشار یافته است، مباحث طرح شده در جلسه مذكور طی صورتجلسه ای به دستگاه های ذیربط و زیرمجموعه های آنها ابلاغ و مقرر شده است در قالب مصوبات جلسه یاد شده و صورتجلسات سنوات گذشته اقدام لازم به عمل آید.
شایان ذكر است محموله های كاغذ كه به سبب تعیین نشدن نوع كاربرد، احراز نشدن كد تعرفه صحیح و تعیین نشدن حقوق و عوارض گمركی در گمركات دپو شده اند، به سوژه كیفیت كاغذ و مطابقت آن با استانداردها مرتبط نمی گردد.
یادآور می شود، تعیین ماهیت كاغذ گلاسه در خبر ایسنا طی توافق فی درخلال استاندارد و گمرك در خرداد سال ۱۳۹۷ به صورت مصوبه ای ابلاغ گردیده بود كه كماكان به قوت خود باقی است و دستگاه های همجوار باید از مفاد آن پیروی كنند.»



1398/09/19
22:01:30
5.0 / 5
4271
تگهای خبر: استاندارد , اقتصاد , تولید , حقوق
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳


yarikala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت یاری كالا محفوظ است

یاری كالا

یاری گر شما در انتخاب کالای مدنظرتان