دوران طلا به سرآمد، نوبت مس شد

دوران طلا به سرآمد، نوبت مس شد به گزارش یاری كالا شركت كپیتال اكونومیكس در گزارش جدیدی اعلام نمود دوران طلا در نزدیكی مرز ۱۵۰۰ دلار در هر اونس به سرآمده و انتظار می رود این فلز پرارزش در سال ۲۰۲۰ به ۱۳۵۰ دلار و در سال ۲۰۲۱ به ۱۲۵۰ دلار سقوط كند.



به گزارش یاری كالا به نقل از ایسنا، كارولین بین، اقتصاددان ارشد كالا در شركت كپیتال اكونومیكس اظهار داشت: روند صعودی طلا به پایان رسیده است. ما برای سال ۲۰۲۰ قیمت هر اونس طلا را ۱۳۵۰ دلار و نقره را ۱۵ دلار پیشبینی می نماییم كه كمتر از حدود ۱۴۹۰ دلار برای طلا و ۱۷ دلار و ۴۰ سنت برای نقره در برآورد قبلی است.

دورنمای كوتاه مدت برای طلا اندكی روشنتر شده و انتظار می رود این فلز سال ۲۰۱۹ را در ۱۵۰۰ دلار به پایان ببرد اما از آغاز سال میلادی آینده قیمت طلا آغاز به پایین رفتن می كند.

به گفته اقتصاددان كپیتال اكونومیكس، قیمت طلا در طول سال ۲۰۱۹ از ابهامات اقتصادی كه با تنش های ژئوپلیتیكی و انتظارات برای كاهش نرخ های بهره آمریكا تشدید شد، سود برد. اما از این پس كه بانك مركزی آمریكا مواضع خود برای تسهیل سیاست پولی را تعدیل می كند و بهبود رشد اقتصادی، تقاضای مصرفی برای طلا را تضعیف می كند، سرمایه گذاران علاقه خود به طلا را از دست خواهند داد.

در گزارش كپیتال اكونومیكس آمده است: بازارها همچنان انتظار دارند كاهش بی شمار نرخهای بهره از جانب بانك مركزی آمریكا انجام گیرد. در این بین تثبیت بازده اوراق قرضه دولتی در خارج از آمریكا باید روند افزایش سطح بازده منفی اوراق قرضه را متوقف كرده و جذابیت سرمایه گذاری در طلا را كمتر كند. انتظار می رود رشد اقتصاد جهانی در طول سال ۲۰۲۰ بهبود پیدا كند و ریسك پذیری سرمایه گذاران را تقویت كند.

بهبود رشد اقتصاد جهانی برای تقویت تقاضای فیزیكی برای طلا كافی نخواهد بود چونكه این فلز پرارزش در چین و هند بسیار گران است. افزایش اخیر تعرفه واردات فلزات پرارزش در هند هم مانع بیشتری برای تقاضای مصرف كننده ایجاد خواهد نمود.

بر اساس گزارش كیتكونیوز، كپیتال اكونومیكس پیشبینی كرده كه ستاره عملكرد مثبت در سال میلادی آینده از میان فلزات پرارزش نخواهد بود و پیشبینی می شود قیمت مس روند افزایشی پیدا كند. تقاضا برای مس نشان داده است كه همچنان روند مصرف از عرضه بالاتر مانده است. رشد عرضه معدنی در سال ۲۰۱۹ كاهش پیدا خواهد نمود و احیانا در سال ۲۰۲۰ ضعیف می ماند در حالیكه تقاضا برای این فلز سرخ به تدریج رشد می كند.

كپیتال اكونومیكس پیش بینی نمود قیمت هر تن مس تا آخر سال میلادی آینده به ۶۸۰۰ دلار افزایش پیدا خواهد نمود و تا آخر سال ۲۰۲۱ به ۷۵۰۰ دلار و تا آخر سال ۲۰۲۵ به حدود ۱۰۰۰۰ دلار می رسد.




1398/08/03
22:55:07
5.0 / 5
4355
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بازار , بانك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵


yarikala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت یاری كالا محفوظ است

یاری كالا

یاری گر شما در انتخاب کالای مدنظرتان