موضع سازمان محیط زیست درباره كشتار سگ ها از طرف شهرداری

موضع سازمان محیط زیست درباره كشتار سگ ها از طرف شهرداری به گزارش یاری كالا فارس نوشت: مدیر كل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست با محكوم كردن رفتار غیر انسانی كشتار سگ ها از طرف شهرداری اظهار داشت: هرگونه عقیم سازی، زنده گیری و یوتانایز باید طبق چارچوب قانونی صورت گیرد.



شهاب الدین منتظمی مدیر كل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش با محكوم كردن رفتار غیر انسانی كشتار سگ ها از طرف شهرداری اظهار داشت: ما هرگونه كشتار بی خود و خارج از ضوابط مربوط به ساماندهی سگ های بی سرپناه را منطقی نمی دانیم.
وی افزود: امكان دارد بعضی از سگ های بی سرپناه گرفتار مشكلات سلامتی باشند اما باید طبق دستورالعمل سازمان دامپزشكی كه به دهیاری ها و شهرداری ها ابلاغ گردیده است با این حیوانات برخورد صورت گیرد.
منتظمی اشاره كرد: هرگونه عقیم سازی، زنده گیری و یوتانایز باید طبق این چارچوب قانونی صورت گیرد.
مدیر كل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش ادعای شهرداری درباب قدیمی بودن این فیلم را توجیه غیرمنطقی در مقابل رفتار غیرانسانی با حیوانات شهری دانسته و اظهار داشت: موضع سازمان محیط زیست محكومیت این رفتار است و ما پیگیر این مساله خواهیم بود.
وی با اشاره به اینكه لایحه مقابله با حیوان آزاری از طرف این سازمان تهیه و درحال درنوردیدن روند حقوقی است، بیان داشت: باید امكانات دستگاه های متولی در این زمینه احصا شود، چونكه عدم دسترسی به زیرساخت عملا این قانون را مسكوت می گذارد.
در این لایحه «ضرب و جرح»، «محبوس كردن»، «ناقص كردن اعضا»، «آزار جنسی»، «جراحی ها غیرضروری كه منتهی به تغییر شرایط طبیعی و آزاردهنده برای حیوان شود»، «شكنجه روحی غیرقابل تحمل» و «رها كردن حیوانات دارای صاحب در شهر یا روستا یا خارج از آن در صورتیكه حیوان قادر به ادامه حیات در طبیعت نباشد یا برای مردم یا طبیعت خطرناك باشد»، از موارد آزارحیوانات ذكر شده است.
۴۷۲۳۷


منبع:

1398/05/30
21:36:14
5.0 / 5
4344
تگهای خبر: حقوق , دام , دستگاه , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴


yarikala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت یاری كالا محفوظ است

یاری كالا

یاری گر شما در انتخاب کالای مدنظرتان