شهرداری تهران، منطقه آزاد تجاری و اقتصادی در جنوب پایتخت می سازد

شهرداری تهران، منطقه آزاد تجاری و اقتصادی در جنوب پایتخت می سازد به گزارش یاری كالا مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب در نشست خبری امروز خود اعلام نمود منطقه آزاد تجاری و اقتصادی در جنوب تهران توسط شهرداری پایتخت ایجاد خواهد شد. اتفاقی كه احتمال دارد سبب رشد قیمت زمین در اراضی جنوب تهران، افزایش واردات مستقیم كالا به بازار مصرف تهران و رشد بیشتر كالبدی پایتخت شود.



به گزارش یاری كالا به نقل از خبر آنلاین، بعد از آنكه طلبكاران شهرداری تهران هر هفته مقابل ساختمان شورا و شهرداری تجمع كردند و راههای كسب درآمد شهرداری، به علل مختلف همچون منع تغییر كاربری باغات، پیشگیری از تراكم فروشی و ساخت و ساز در پهنه های غیر مسكونی بسته شد، شهرداری تهران به فكر ایجاد درآمد از راههایی مانند گران كردن عوارض شهری، عوارض ورود به محدوده طرح ترافیك و گران كردن خدمات شهری افتاد.
حالا خبر می رسد شهرداری تهران در حال ایجاد منطقه آزاد تجاری و اقتصادی در جنوب تهران است كه انتظار می رود درآمدهای زیادی را نصیب مدیریت شهری كند. این خبر را قادری مدیرعامل شهرآفتاب در نشست خبری نمایشگاه روباتیك (آیركس) اعلام نمود. نمایشگاهی كه از ۹ تا ۱۲ آبانماه در شهر آفتاب انجام خواهد شد.
قادری مدیرعامل شهر آفتاب درباره ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و تجاری در جنوب تهران توسط شهرداری اظهار داشت: از یك سال پیش با وزارت صمت به تفاهم رسیده ایم كه نمایشگاه های پرمخاطب به شهر آفتاب منتقل شود. استانداری تهران هم ورود كرد و دستور داد برگزاری هر گونه نمایشگاه پرمخاطب در شهر تهران ممنوع شده و همه نمایشگاه های پرمخاطب باید به شهر آفتاب منتقل شود ولی باز هم این دستور كافی نبود.
او افزود: در جهت رونق بخشی به شهر آفتاب، استراتژی ایجاد منطقه آزاد تجاری در جنوب تهران در دستور كار قرار گرفت كه خوشبختانه در حال عملیاتی شدن است. ما سال قبل این مورد را به شهردار تهران پیشنهاد كردیم. شهردار تهران، طی یك مكاتبه رسمی، این پیشنهادها را از رئیس جمهور درخواست نمود. رئیس جمهور دستور پیگیری را به هیات دولت دادند و در اسفندماه، این دستور به كمیسیون زیربنایی دولت ارجاع شد. در ۲۰ فروردین ماه امسال، من به نمایندگی از شهرداری تهران در كمیسیون مربوطه دولت حضور یافتم و بالاتفاق مصوب شد بحث منطقه آزاد اقتصادی و تجاری با نظر موافق كمیسیون در دستور كار قرار گرفت. متعاقب آن، وزارت صمت و شهرداری وارد یك گفتگو شدند. چندین جلسه مختلف در سطح كارشناسی و معاونان وزارتخانه صمت و شهرداری تهران برگزار گردید.
مدیرعامل شهر آفتاب افزود: با نظر مساعد دوستان در شهرداری و وزارت صمت، در حال مذاكره هستیم تا مشاور صاحب صلاحیت تعیین و طرح و لایحه پیشنهادی منطقه آزاد تجاری به كمیسیون مربوطه در هیات دولت تقدیم شود.

شهر آفتاب میزان ۲۶ نمایشگاه است
مدیرعامل شهر آفتاب افزود: امیدواریم یك روزی نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب تبدیل به مركز گفتگوهای اقتصادی تهران شود. طبیعتا فعالیتهایی مانند برگزاری نمایشگاه ها و توسعه كشور نیازمند این است كه نوع و كیفیت كارها سنجیده شود. ما در ابتدای راه در برگزاری نمایشگاه فناوری هستیم. حدود ۶۰ نمایشگاه در شهر آفتاب برگزار شده است و امسال هم برگزاری ۲۶ نمایشگاه دیگر را در دستور كار داریم.
قادری در ادامه سخنانش اظهار داشت: با وجود تحریمها، برگزاری نمایشگاه ها در مجموعه شهر آفتاب در حوزه متراژ رشد دوبرابری را خواهد داشت. در سال ۹۷ توانستیم در ۱۲۰ هزار متر مربع نمایشگاه برگزار نماییم. امسال كه ۲۶ نمایشگاه در دستور كار داریم، با وجود تحریم ها با رشد دوبرابری در حوزه متراژ مواجه خواهیم شد و در فضایی نزدیك به ۲۱۰ هزار متر نمایشگاه برگزار می نماییم.
او با بیان اینكه نمایشگاه های پرمخاطبی همچون نمایشگاه خودرو، در شهر آفتاب برگزار می شود، اظهار داشت: این نمایشگاه در شهر تهران، ترافیك و آلودگی زیادی به وجود می آورد كه از ۳ سال پیش در شهر آفتاب برگزار می گردد كه امسال هم اینجا انجام خواهد شد. نمایشگاه های صنعت گاز، هتل داری و روباتیك هم در شهر آفتاب انجام خواهد شد. همینطور نمایشگاه توانمندیهای صادرات ایران و نمایشگاه صنایع كوچك ایران، نمایشگاه تهران پلاست، صنعت ساختمان و نمایشگاه های زیادی كه بسیار پرمخاطب است در شهر آفتاب انجام می شود.


۴۷۲۳۱

1398/04/24
14:45:23
5.0 / 5
4498
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , خدمات , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵


yarikala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت یاری كالا محفوظ است

یاری كالا

یاری گر شما در انتخاب کالای مدنظرتان