بسته اخبار اجتماعی در روز سه شنبه

بارش های سیل آسا در اردیبهشت دروغ است، ضرورت تعیین تكلیف نرخ كرایه ها در دولت

بارش های سیل آسا در اردیبهشت دروغ است، ضرورت تعیین تكلیف نرخ كرایه ها در دولت یاری كالا بارش های سیل آسا در اردیبهشت دروغ است، ضرورت تعیین تكلیف نرخ كرایه ها در دولت


به گزارش یاری كالا به نقل از ایسنا، در ادامه به بعضی از مهم ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده كه با كلیك روی تیتر هر یك از آنها، متن كامل خبر در دسترس خواهد بود:
بارش های سیل آسا در اردیبهشت دروغ است
به دنبال انتشار اخباری در خصوص وقوع سیل در اریبهشت ماه در بیشتر مناطق كشور، احد وظیفه، مدیر كل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی، این خبر را مردود دانست و اظهار داشت: تا دو هفته بعد انتظار بارش سنگینی در ایران نداریم.
مدیر كل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در پاسخ به این پرسش كه دوره فعالیت سامانه بعدی بارشی چه زمانی خواهد بود، اظهار داشت: هفته بعد یك سامانه فعال خواهد بود كه انتظار بارش های سنگینی از آن نداریم البته اطلاعات دقیق تر طی روزهای آینده منتشر می شود.
رئیس پلیس پایتخت خبر داد
كاهش ۱۰ درصدی سرقت در تهران/ پاكسازی پایتخت از حضور معتادان متجاهر
سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به كاهش سرقت در تهران، اظهار داشت: در دو سال قبل ۳۷ درصد از سرقت های كل كشور در تهران رخ می داد و با اجرای این طرح ها كه در این دو سال میزان وقوع آنها ۲۳ تا ۲۷ درصد كاهش پیدا كرده است.
رئیس پلیس پایتخت در مورد اجرای طرح زوج و فرد اظهار داشت: ما منتظر شهرداری هستیم كه مقدمات مرحله جدید طرح ترافیك را برای بهبود وضعیت هوای شهر به اجرا بگذاریم اما كمی عقب هستیم و به شهرداری یادآوری می نماییم به اجرای این سرعت ببخشند.
مدیرعامل صندوق امداد ولایت كمیته امداد تشریح كرد
تعیین تكلیف نحوه بازپرداخت وام های مددجویان در مناطق سیل زده
مجید باجلان، مدیرعامل صندوق امداد ولایت ضمن اشاره به استمهال وام های كه مددجویان و نیازمندان مناطق سیل زده قبل از این از كمیته امداد دریافت كرده اند اظهار داشت: با دستور مدیریت بحران كمیته امداد، تمامی وام های كارگشایی و اشتغال یكساله استمهال شد تا آنها سال بعد بتوانند اقساط وام های خویش را پرداخت كنند.
باجلان افزود: بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان اعتبار وام قرض الحسنه برای تمامی مددجویان و همینطور كسانی كه در منطقه گرفتار صدمه سیل شده اند؛ اختصاص داده شده است و آنها می توانند این وام قرض الحسنه را از صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با رجوع به دفاتر كمیته امداد و شعبات دریافت نمایند و در كنار سایر خدماتی كه كمیته امداد به آنها عرضه می دهد از این وام قرض الحسنه هم بهره مند شود. همینطور در كنار این وام قرض الحسنه هم وام های اشتغال برای افرادی كه اشتغال آنها گرفتار صدمه شده است تا سقف ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان از منابع صندوق مجدداً اختصاص داده می شود.
قیمت كتب درسی سال تحصیلی ۹۸ ـ ۹۹ اعلام شد/تخفیف ۵۰ تا صد درصدی به مناطق محروم و سیل زده
علی باقرزاده، معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش آموزش و پرورش اظهار داشت: بر مبنای گزارشاتی كه از استان ها گرفتیم در ۴ استانی كه درگیر سیل هستند تا امروز حدود۵۷ هزار جلد كتاب برای استان های مازندران، گلستان، لرستان و فارس ارسال و به صورت مجانی در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.
معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش آموزش و پرورش همینطور به قیمت كتاب های درسی پایه های مختلف اشاره نمود وگفت: دوره ابتدایی قیمت كتاب شانزده هزار و ۱۰۰ تومان، پایه دوم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان بابت ۶ جلد كتاب، پایه سوم ۲۲ هزار و ۱۰۰ تومان بابت ۷جلد كتاب، پایه چهارم بابت ۷جلد كتاب ۲۲ هزارو ۶۰۰ تومان، پایه پنجم بابت ۷جلد كتاب ۲۲ هزارو ۶۰۰ تومان، پایه ششم بابت ۹جلد كتاب ۲۶ هزار و ۹۰۰ تومان و پایه هفتم، هشتم و نهم هم میانگین ۴۰ هزار تومان است. البته در بعضی پایه ها به علت تعدد كتاب ها این مقدار بیشتر است. در متوسطه دوم هم قیمت كتب به صورت متوسط بین ۴۵ هزار تومان برای حدود ۱۴ تا ۱۵ جلد كتاب در نظر گرفته شده است.
طرح جدید مجلسیون و نگرانی ها از ازدواج های زیر ۲۰ ساله ها
درحالی كه مجلس شورای اسلامی در موادی از طرح «جمعیت و تعالی خانواده» برای تشویق دختران و پسران به ازدواج در سنین كمتر از ۲۰ و ۲۴ سال «تسهیلاتی» را مورد پیش بینی قرار داده است، شهناز سجادی، دستیار حقوق شهروندی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری اعتقاد دارد كه هر چند ماهیت و اهداف این طرح پشتیبانی از "كودك همسری" نیست و هدفش تسهیل امر ازدواج و حصول رشد جمعیت است، اما این مقرره دارای اشكالاتی است. تعیین حداكثر سن ۲۰ و ۲۴ سال برای عرضه تسهیلات، امكان دارد عملاً در مواردی منجر به فرهنگ سازی ازدواج زود هنگام در مراحل كودكی شود.
دستیار حقوق شهروندی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری یكی از موانع اصلی ازدواج جوانان را مشكلات "مالی" دانست و اظهار داشت: اصولاً برای جمعیت افزایی، اصل تسهیلات و تشویق های مالی بسیار موثر است، در همین راستا به نظر می آید اگر دولت موظف شود به صورت مشخص موانع ازدواج را برطرف و تسهیلات و تشویق هایی مانند افزایش یارانه برای هریك از زوجین، ایجاد سكونت گاه های موقت متاهلان با تكلیف مشاركت و همكاری بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، برای حداقل سه الی چهار سال اول زندگی زوجین در امر ازدواج جوانان در نظر گیرد، خیلی از مسائل جوانان برطرف خواهد شد.
انتقاد محیط زیست به حذف احتمالی بودجه گرد و غبار
علی محمد طهماسبی بیرگانی، دبیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار از احتمال ایجاد كانون های جدید گرد و غبار در نتیجه سیل های اخیر اطلاع داد و مخالفت خویش را با حذف اعتبارات مقابله با گرد و غبار در بودجه سال ۹۸ اعلام نمود.
طهماسبی بیرگانی تصریح كرد: مراقبت و نگهداری از نهال های كاشته شده در سال های قبل و توجه به اهمیت بحث قرق و مدیریت چرای عرصه ها باید در مناطقی مثل خوزستان مورد توجه جدی قرار گیرد. در غیر اینصورت اثرگذاری عملیات مقابله ای كه طی سال های گذشته انجام شده، از بین خواهد رفت.
تامین امنیت غذایی زنان آبستن و كودكان زیر ۵ سال سیل زده
درخواست وزارت بهداشت از خیرین برای پیشگیری از كمبودهای تغذیه ای در سیل زدگان
دكتر زهرا عبداللهی، مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ضمن تشریح اقدامات انجام شده در جهت تامین امنیت غذایی ساكنان مناطق سیل زده بخصوص مادران آبستن و شیرده و كودكان زیر پنج سال، از ارسال ۳۵۰۰ بسته غذای كمكی برای كودكان زیر پنج سال خوزستان تا آخر هفته جاری اطلاع داد.
روش اشتباه محاسبه حقوق فرهنگیان با اجرای رتبه بندی
علی الهیار تركمن، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینكه رتبه بندی موضوعی است كه باآنكه منجر به افزایش حقوق خواهد شد ولی هدف اصلی آن افزایش حقوق نیست اظهار نمود: برخی ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده برای طرح رتبه بندی را تقسیم بر تعداد فرهنگیان می كنند كه یك كار غیركارشناسی بوده و اذهان را مشوش می كنند.
تلاش جهت ایجاد فضاهای بانشاط برای كودكان سیل زده
تقی رستم وندی، رئیس سازمان امور اجتماعی كشور اظهار داشت: برپایه گزارش های بهزیستی تا كنون ۱۷مهدكودك سیار در مناطق سیل زده مشغول فعالیتند.
وی با اشاره به اینكه دستگاه های مربوطه در كوشش برای ایجاد فضاهای بانشاط درمحل استقرار كودكان هستند اظهار داشت: به صورت مثال گروه ها جهادی فرهنگی در تلاشند كودكانی را كه پدرانشان در محل حادثه مانده و مادر و كودك به مناطق دیگری منتقل شده اند را تحت حمایت قرار دهند. همینطور در منطقه آق قلا هم طلاب جهادی و كسانی كه فعالیت های جهادی انجام می دادند در صدد ایجاد فضاهای بانشاط برای كودكان بودند، چونكه این فضاها می تواند در كاهش صدمه های روانی كودكان مفید باشد.
در گفتگو با ایسنا اعلام شد
ارسال ۳۰۰۰۰ پماد دور كننده حشرات به اهواز/ دریافت نیازهای دارویی سیل زدگان با پیامك
دكتر مهناز خانوی، مدیركل اداره امور فرآورده های طبیعی، سنتی و مكمل های سازمان غذا و دارو از ارسال پمادهای ضد گزیدگی و دوركننده حشرات به اهواز اطلاع داد.
وی ادامه داد: در عین حال برخی دانشگاه ها مانند ایلام با عنایت به شرایط ویژه درخواست تعدادی شیرخشك رژیمی و متابولیك دادند كه با مجوز ستاد بحران شیرها را به صورت مجانی برایشان ارسال كردیم. علاوه بر این مجوزهایی را دریافت كرده ایم كه تعدادی شیر رژیمی را كه قابلیت استفاده برای نوزادان نرمال هم دارند، به مناطق سیل زده ارسال نماییم. در این زمینه تابحال ۲۰۰۰ شیر رژیمی به این مناطق ارسال شده و تعدادی هم در راه و در حال ارسال است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران عنوان كرد
ضرورت تعیین تكلیف نرخ كرایه ها در دولت/ تخلیه قانونی املاك شهرداری توسط كاركنان
محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران از ضرورت تعیین تكلیف افزایش نرخ كرایه ها در هیات دولت اطلاع داد.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص عدم افزایش نرخ كرایه وسایل حمل و نقل اظهار داشت: سازمان پشتیبانی از مصرف كننده سال قبل بخشنامه ای داشت كه بر مبنای آن نباید هیچ افزایشی در حوزه خدمات داشته باشیم. مگر این كه از دولت مجوز دریافت كرده باشیم و حتی سال قبل به علت این كه در مترو افزایش قیمت داشتیم از ما شكایت نمود و پرونده ما را به تعزیرات فرستاد، چون كه معتقد بود نرخ ها را بدون مجوز افزایش دادیم و حال جای سوال است كه اصلا این بخشنامه شامل حال شهرداری می شود یا خیر؟.
مدیركل دفتر سلامت جمعیت وزارت بهداشت اعلام كرد
سن ازدواج دختران و پسران ایرانی/دهه شصتی ها در حال گذر از سن باروری
دكتر سید حامد بركاتی، مدیركل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت ضمن اعلام علل مهم مرگ جوانان ایرانی، در عین حال از تدوین سند استراتژیك جلوگیری از مرگ زودرس جوانان در كشور اطلاع داد.
مدیركل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به اینكه جوانان نسبت به دهه های قبل، دیرتر ازدواج می كنند، افزود: سن ‏ازدواج دختران از ۲۱ سال به حدود ۲۴ سال و سن ازدواج پسران از ۲۴ سال به بالای ۲۷ سال رسیده است. همینطور طبق پژوهشی كه انجام دادیم و از جوانان ‏پرسیدیم چند فرزند می خواهند، متوسط كشوری ۲.۶ فرزند بود؛ این یعنی جوانان تصمیم دارند ۲ فرزند یا بیشتر داشته باشند.
نامگذاری خیابانی به نام «شجریان» در تهران/ ۴ خیابان دیگر به نام ۴ تن سینمای ایران
اعضای شورای شهر تهران با نامگذاری خیابانی به نام «محمد رضا شجریان» موافقت كردند.
به گزارش یاری كالا به نقل از ایسنا، اعضای شورای شهر تهران بامداد امروز در بررسی تغییر نام معابر و اماكن عمومی شهر تهران پیشنهاد دادند كه خیابان «سپند» در منطقه یك به نام «عزت الله انتظامی»، بلوار فلامك جنوبی و شمالی در منطقه ۲ به نام «محمدرضا شجریان»، خیابان كوكب در منطقه ۲ به نام «غلامحسین امیرخانی» (خوشنویس)، خیابان نیلوفر در منطقه ۲ به نام «علی نصیریان»، خیابان معارف به نام «داود رشیدی» و ۲۴ متری سعادت آباد به نام «محمد علی كشاورز» نامگذاری شود.
به گزارش یاری كالا به نقل از ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:
بارش های سیل آسا در اردیبهشت دروغ است
نامگذاری خیابانی به نام «شجریان» در تهران/ ۴ خیابان دیگر به نام ۴ تن سینمای ایران
سن ازدواج دختران و پسران ایرانی/دهه شصتی ها در حال گذر از سن باروری
انتقاد محیط زیست به حذف احتمالی بودجه گرد و غبار
مقامات در جست وجوی علت آتش سوزیِ نوتردام



1398/01/27
21:12:59
5.0 / 5
4610
تگهای خبر: اشتغال , افزایش قیمت , بهداشت , تسهیلات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵


yarikala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت یاری كالا محفوظ است

یاری كالا

یاری گر شما در انتخاب کالای مدنظرتان