، حمایت از كالای ایرانی،

سه برنامه صنایع كوچك در جهت پشتیبانی از كالاهای ایرانی

سه برنامه صنایع كوچك در جهت پشتیبانی از كالاهای ایرانی یاری كالا: مدیرعامل سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی ایران معتقد می باشد كه پشتیبانی از كالای ایرانی باعث رشد كلی اقتصاد، افزایش تولید، بهبود وضعیت معیشت و اشتغال جوانان می گردد.


صادق نجفی - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت - در گفت وگو با ایسنا درباره نام گذاری سال ۱۳۹۷ به نام "حمایت از كالای ایرانی"، اظهار نمود: پشتیبانی از كالای ایرانی رشد اقتصادی را به دنبال خواهد داشت و باعث افزایش تولید داخلی می گردد.

وی ادامه داد: با رویكرد پشتیبانی از كالای داخلی اوضاع معیشت مردم بهتر می گردد و اشتغال جوانان بهبود می یابد و به صورت حتم حركت در این مسیر بهبود كلی وضعیت اقتصادی كشور را به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی ایران همینطور در مورد برنامه های این سازمان در جهت پشتیبانی از كالای ایرانی در سال ۱۳۹۷، اعلام نمود: سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی امسال سه برنامه را به منظور پشتیبانی از كالای ایرانی در دستور كار قرار خواهد داد كه به ترتیب در بخش صادرات صنایع كوچك، مقوله سخت افزار و نرم افزاری و هم فرهنگ سازی در بین مردم است.

نجفی با اشاره به اینكه باید با استفاده از صادرات از توان تولید داخل به منظور ارز آوری به كشورهای هدف استفاده كرد، اظهار داشت: كشورهای همسایه بعنوان اصلی ترین كشورهای هدف در این رابطه شناسایی شده اند و با همكاری سازمان ها و نهادهای ذی ربط و در نظر گرفتن مشوق های صادراتی قصد داریم در این راستا گام برداریم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه به توسعه مباحث نرم افزاری و سخت افزایی در جهت پشتیبانی از كالای ایرانی اشاره نمود و اضافه كرد: مدیریت، آموزش و بهره گیری از تكنولوژی توسط تولیدكنندگان همچون مباحث اصلی مقوله توسعه نرم افزاری است كه باید مورد توجه قرار گیرد. علاوه بر این بخشی از این وظیفه به دولت مربوط می گردد تا فضای كسب و كار را مهیا كند و بدین ترتیب سرمایه گذار و كارآفرین بتوانند به راحتی فعالیت های خویش را انجام داده و زنجیره تأمین و توزیع كامل شود.

، d ادامه داد: علاوه بر این باید بحث سخت افزایی و زیرساختی چه درون شهرك های صنعتی و چه بیرون از آن حل شود و مشكلات مربوط به آب، برق، گاز، تجهیزات، نوسازی صنایع و لجستیكی برطرف شود و از این طریق هزینه تمام شده كالا كاهش یافته و تولیدكنندگان توان رقابت داشته باشند.

نجفی فرهنگ سازی در بین مردم در جهت تولید تعصب نسبت به پشتیبانی از كالای ایرانی را سومین برنامه سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی اعلام نمود و اظهار داشت: زمانی كه چنین مسئله ای توسط مقام معظم رهبری مد نظر قرار می گیرد باید بدانیم كه یكی از بزرگترین مشكلات ما همین مبحث است و راه حل نجات كشور را باید در پشتیبانی از كالای ایرانی جستجو نماییم، چون كه بدون تحقیق و بررسی چنین مسئله ای مطرح نشده است.

به گزارش یاری كالا به نقل از ایسنا، در جهت تقویت تولید داخلی، تولید اشتغال و رونق تولید در كشور امسال از جانب مقام معظم رهبری سال "حمایت از كالای ایرانی" نام گذاری شده است. بنابراین در این راستا مجموعه تولید و صنعت به صورت مستقیم تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و انتظار است كه در جهت تحقق این هدف كارخانه های نیمه تعطیل و صنایعی كه با مشكل مواجهند، با رونق تولید همراه شوند و با ظرفیت كامل به چرخه تولید برگردند.



1397/01/13
19:06:03
5.0 / 5
5042
تگهای خبر: اشتغال , اقتصاد , تجارت , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲


yarikala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت یاری كالا محفوظ است

یاری كالا

یاری گر شما در انتخاب کالای مدنظرتان