سازمان دامپزشكی اعلام كرد

بیماری دامی در مناطق زلزله زده

بیماری دامی در مناطق زلزله زده یاری كالا: مدیركل دفتر مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشكی اعلام نمود كه برپایه ستاد تشكیل شده و ضوابط موجود در جهت چگونگی مدیریت جمعیت دامی در مناطق زلزله زده ضمن تامین نیازها و كمبودهای كرمانشاه با استفاده از استان های معین جمع آوری و معدوم سازی دام های تلف شده و واكسیناسیون جمعیت زنده دامی برای جلوگیری از شیوع بیماری صورت می گیرد اما تابحال هیچ گزارشی در زمینه شیوع بیماری در مناطق زلزله زده نداریم.


داریوش جهان پیما در گفت وگو با ایسنا، اظهار نمود: بعد از وقوع زلزله در استان كرمانشاه ستادی در سازمان دامپزشكی تشكیل شد تا برپایه ضوابط و پروتكل ها موجود در مناطقه زلزله زده بتوانیم این استان را مدیریت كنیم كه در این زمینه نیازها و كمبودها و تجهیزات مورد نیاز استان كرمانشاه با استفاده از استان های معین مشخص شده از جمله همدان، كردستان و آذربایجان تامین می گردد كه هم اكنون تامین این نیازمندی ها در دستور كار قرار دارد و استان های معین همه توان خویش را از نظر مالی، تجهیزاتی و نیروی انسانی در خدمت مناطق زلزله زده قرار داده اند.

وی اضافه كرد: در كنار جمع آوری و معدوم كردن جمعیت دامی تلف شده ناشی از وقوع زلزله واكسیناسیون دامهای زنده در مناطق زلزله زده برای پیشگیری از بیماریهایی مانند شاربون، هاری، كزاز و غیره در مناطق زلزله زده در حال انجام است. البته با عنایت به اولویت داشتن جمعیت انسانی در صورت نیاز، به دستگاه های متولی تامین سلامت جمعیت انسانی از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی سازمان هلال احمر و... كمك می كنیم.

مدیركل دفتر مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشكی ادامه داد: تابحال هیچ بیماری در مناطق زلزله زده در میان جمعیت دامی شیوع پیدا نكرده و گزارش نشده است و تابحال هیچ مشكلی از این نظر نداشته ایم.

به گفته وی، در صورت بروز مشكل و شیوع احتمالی یك بیماری همه اقدامات لازم برای مقابله با آن و پیشگیری و جلوگیری از گسترش آن ویروس انجام می گردد. همه پتانسیل نیروی انسانی سازمان دامپزشكی در خدمت مناطق زلزله زده و مردم صدمه دیده از این حادثه ناگوار در استان كرمانشاه قرار دارد؛ به گونه ای كه ضمن خدمت رسانی در حیطه خدمات دامپزشكی، خیلی از دامپزشكان عضو جمعیت هلال احمر هستند و دائما در این مناطق حضور دارند.



 

1396/08/26
20:12:09
5.0 / 5
4833
تگهای خبر: دام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵


yarikala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت یاری كالا محفوظ است

یاری كالا

یاری گر شما در انتخاب کالای مدنظرتان