نارضایتی از کارمندان دولتی ۳ ساعته رسیدگی می شود یاری کالا: سامانه فوریت های اداری (فواد) به زودی در استان تهران اجرا می شود تا مردم بتوانند هرگونه نقص یا نارضایتی از خدمات ادارات دولتی را ثبت کنند و ظرف حدود سه ساعت رسیدگی شود. سازمان اداری و استخدامی کشور بمنظور رسیدگی به مشکلات مردم هنگام رفتن به ادارات و پیگیری و رصد عملکرد کارمندان در رویارویی با مراجعان، سامانه ای تحت عنوان فواد(سامانه فوریت های اداری) طراحی نموده است. سامانه فوریت های اداری می تواند ابزاری در راستای جلب رضایت شهروندان و ایجاد تحول در نظام اداری کشور باشد؛ یعنی این سامانه داده های مختلف از نارضایتی مردم را جمع آوری می کند تا در سریعترین زمان به آنها رسیدگی شود. رئیس سازمان اداری و استخدامی مدتی پیش با اشاره به مواد ۸۶ و ۹۰ قانون مدیریت خدمات کشوری اعلام نمود که قانون از سال ۱۳۸۶ صراحت دارد کارمندان باید امانت دار و گشاده رو باشند و هرگونه بی اعتنایی به مراجعان ممنوع می باشد. طرح فواد آمده تا این تکلیف روی زمین مانده را زنده کند. سامانه فواد بوسیله کد «۱۲۸» تماس شهروندی، شکایت یا درخواست را ثبت می کند و یک کد رهگیری می دهد و تا پایان پروسه همراهی می کند؛ شهروند میزان رضایت غائی را در همان سامانه ثبت می کند و امتیاز عملکرد بلا فاصله در پروفایل مدیر یا کارمند می نشیند. به بیان دیگر پس از تماس تلفنی شهروندان با شماره ۱۲۸، بلا فاصله موضوع به واحد رسیدگی به شکایات، بازرسی و ارزیابی عملکرد (یا عناوین مشابه) در دستگاه اجرائی ذی ربط ارجاع و در مدت زمان سه ساعت به شکایات ثبت شده در سامانه رسیدگی می شود. این در حالیست که حال میانگین رسیدگی به شکایات ۳۰ روز است. آن طور که سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام نموده این سامانه اکنون در استانهای قزوین و البرز فعال شده و به زودی در خراسان رضوی هم شروع به کار خواهد نمود. همین طور مقرر است به زودی در تهران هم شروع به کار کند. هدف اصلی سامانه فواد این است که کرامت ارباب رجوع در سازمانهای دولتی کشور حفظ شود و کارمندان کار مردم را به روز دیگر موکول نکنند و در سریعترین زمان به مشکلات و مسایل رسیدگی کنند. رئیس مرکز بازرسی، نظارت بر خدمات عمومی و فوریت های اداری سازمان اداری - استخدامی هم اعلام نموده که آغاز رسمی فعالیت این سامانه اوایل سال ۱۴۰۴ بوده و با استقرار سامانه فواد بدنبال این هستیم که شهروندان به راحت ترین شکل با مرکز فوریت های اداری تماس بگیرند و در سریعترین زمان مشکل شان حل شود. مصادیق پرتکرار و عناوینی که مردم در سامانه فواد اطلاع رسانی کرده اند شامل اختلال، نقص در اطلاع رسانی بموقع، نقص در استمرار خدمات به سبب موکول کردن به زمان و روزهای آتی، نقص در تجهیزات، سامانه ها اداری و ابزارهای ارتباطی، نقص در ایجاد شرایط نشاندهنده احترام، عدالت و کرامت انسانی، نقص در ارائه خدمات به سبب عدم حضور کارمند و مدیر و عدم پیش بینی نیروی جایگزین، اختلال و نقص در اطلاع رسانی مناسب قوانین و مقررات، مراحل و فرآیندهای خدمت و اختلال و نقص در رعایت زمان قانونی شروع و پایان ارائه ی خدمت است. آن طور که سازمان اداری و استخدامی کشور گزارش داده نتایج حاصل از گزارشان فواد و بازرسی های میدانی منجر به مواردی همچون تذکر به کارمندان، تذکر به مدیران، برکناری مدیران و تشویق مادی و غیرمادی شده است. به طور خلاصه سازمان اداری و استخدامی کشور بمنظور رسیدگی به مشکلات مردم هنگام رفتن به ادارات و پیگیری و رصد عملکرد کارمندان در رویارویی با مراجعان، سامانه ای تحت عنوان فواد(سامانه فوریت های اداری) طراحی نموده است. سامانه فوریت های اداری می تواند ابزاری در امتداد جلب رضایت شهروندان و ایجاد تحول در نظام اداری کشور باشد؛ یعنی این سامانه داده های مختلف از نارضایتی مردم را جمع آوری می کند تا در سریعترین زمان به آنها رسیدگی شود. رئیس سازمان اداری و استخدامی مدتی پیش با اشاره به مواد ۸۶ و ۹۰ قانون مدیریت خدمات کشوری اظهار داشت که قانون از سال ۱۳۸۶ صراحت دارد کارمندان باید امانت دار و گشاده رو باشند و هرگونه بی اعتنایی به مراجعان ممنوع می باشد. طرح فواد آمده تا این تکلیف روی زمین مانده را زنده کند. سامانه فواد بوسیله کد ۱۲۸ تماس شهروندی، شکایت یا درخواست را ثبت می کند و یک کد رهگیری می دهد و تا پایان فرایند همراهی می کند؛ شهروند میزان رضایت غائی را در همان سامانه ثبت می کند و امتیاز عملکرد بلا فاصله در پروفایل مدیر یا کارمند می نشیند. به بیان دیگر بعد از تماس تلفنی شهروندان با شماره ۱۲۸، بلا فاصله مبحث به واحد رسیدگی به شکایات، بازرسی و ارزیابی عملکرد (یا عناوین مشابه) در دستگاه اجرائی ذی ربط ارجاع و در مدت زمان سه ساعت به شکایات ثبت شده در سامانه رسیدگی می شود. منبع: یاری كالا 1404/06/18 09:45:55 0.0 / 5 15 تگهای خبر: ابزار , ارز , استخدام , تجهیزات این مطلب یاری کالا را می پسندید؟ (0) (0) تازه ترین مطالب مرتبط امداد خودرو اسلامشهر کارت درسته پذیرش 3 خودروی سواری ایران خودرو در بورس کالا افزایش یک دست قیمتها در بازار ارز تجاری بجز روبل روسیه و لیر ترکیه! تسلا در سرزمین برقی ها اول شد نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: پرسش: = ۲ بعلاوه ۵