رئیس مركز ملی فرش خبر داد

صادرات فرش در پنج ماهه امسال

صادرات فرش در پنج ماهه امسال یاری كالا: رئیس مركز ملی فرش ایران اظهار داشت: سال قبل ۳۵۹ میلیون دلار و پنج ماه نخست امسال ۱۲۰ میلیون دلار با وزن ۱۵۰۰ تن فرش صادر گردیده است.


به گزارش یاری كالا به نقل از ایسنا، حمید كارگر در گردهمایی و كارگروه روسای ادارات فرش سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها در بجنورد، با اشاره به اینكه فرش ایرانی قدمتی ۳۰۰۰ ساله دارد، اظهار داشت: هم اكنون در تمامی سطح كشور بافت فرش با تنوع های متفاوت، گره، سبك، اندازه، طرح و نقش های مختلف در حال انجام است.
وی با اشاره به اینكه هیچ كشوری نسبت به ایران، دارای مهارت و دانش فنی در زمینه تولید فرش نیست، اضافه كرد: فرش دستباف بهترین مثال برای اقتصاد مقاومتی است كه می تواند ما را از بیگانگان بی نیاز كند، اما آن همه آن ها به مفهوم آن نیست كه بگویم حال و روز فرش خوب است.
وی ادامه داد: نسبت متوسط صادرات سالانه فرش در گذشته ۵۰۰ میلیون دلار بود كه هم اكنون این رقم به ۳۰۰ میلیون دلار رسیده است.
كارگر اظهار نمود: ایالات متحده آمریكا یكی از بازارهای اصلی فرش ایران بود كه از سال ۲۰۱۰ اجازه نداد تا فرش وارد شود اما به همت برجام صادرات فرش به این كشور از سرگرفته شده است.
به گفته وی، تغییر سلائق در بازار داخلی و خارجی، افزایش استفاده از كفپوش های صنعتی همچون فرش ماشینی، پاركت و سرامیك، وجود تورم شدید از سال ۹۰ تا ۹۲ در موارد اولیه بافت فرش و بالارفتن قیمت فرش و پایین آمدن قدرت رقابت در بازارها از علل دیگری است كه روی بازار و صادرات فرش اثرگذار بوده است.
وی خاطرنشان كرد: اما با این وجود از سال قبل میزان صادرات فرش جهش داشته است؛ بطوریكه طی سال قبل ۳۵۹ میلیون دلار و پنج ماه نخست سال جاری ۱۲۰ میلیون دلار با وزن ۱۵۰۰ تن فرش صادر شده است.
كارگر تصریح كرد: هم اكنون بافندگان فرش در تنگنا هستند اما روند رو به بهبود است.
رئیس مركز ملی فرش ایران تصریح كرد: ۱۰ سال تنگنا و فشار روی فعالان فرش باعث شد بازارهای جدیدی هم برای فرش ایرانی تولید شود.


 

1396/08/02
23:49:12
5.0 / 5
4812
تگهای خبر: بازار , صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳


yarikala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت یاری كالا محفوظ است

یاری كالا

یاری گر شما در انتخاب کالای مدنظرتان