۳۰۰۰ تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی کم بهره برای خرید تراکتور

۳۰۰۰ تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی کم بهره برای خرید تراکتور یاری کالا: سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از اختصاص ۳۰۰۰ تسهیلات 300 میلیون تومانی جهت خرید تراکتور آگاهی داد.


به گزارش یاری کالا به نقل از ایسنا، امید قالیباف ضمن اعلام این خبر، اعلام نمود: سود این تسهیلات چهار درصد و مدت بازپرداخت هفت ساله خواهد بود و برمبنای توافق نامه ای که هفته آتی به امضا خواهد رسید، سقف ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای این تسهیلات در نظر گرفته می شود. این تسهیلات توسط یکی از بانکها پرداخت خواهد شد.
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به رشد ۵۰ درصدی تولید تراکتور در نیمه نخست امسال، اظهار داشت: تولید تراکتور در شش ماهه ۱۴۰۱ نسبت به زمان مشابه سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته و از ۹۷۵۰ دستگاه به ۱۴۶۲۵ دستگاه تراکتور رسیده است.
اضافه کرد: همین طور در همین مدت صادرات تراکتور نیز ۸۹ درصد رشد کرده است. در نیمه اول امسال ۹۴۳ دستگاه تراکتور صادر گردیده است که طبق هدف گذاری های انجام شده تا آخر سال به ۴۶۰۰ خواهد رسید.
بساط بازار آزاد تراکتور جمع می شود
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اعلان اینکه هم اکنون بازار آزاد تراکتور درحال حذف شدن است گفت؛ افزایش تولید تراکتور، اختلاف قیمت کارخانه با بازار را به شدت کاهش داد؛ بطوریکه تراکتور ۳۹۹ که در فروردین ماه امسال در بازار آزاد ۷۵۰ میلیون تومان قیمت داشت، حالا به ۶۴۰ میلیون تومان رسیده است (که نسبت به قیمت ۵۰۰ میلیون تومانی کارخانه بالاتر است؛ این مساله عمدتاً به خواب پول در مدت زمان تحویل برمی گردد) و در بعضی مدلها حتی رشد منفی قیمت هم دیده می شود.
قالیباف در آخر اشاره کرد: نیاز سالانه تراکتور ۲۰ هزار دستگاه برآورد شده که بیش از این نیاز، برابر ۳۵ هزار دستگاه تراکتور امسال تولید خواهد شد؛ این رشد تولید علاوه برآنکه سبب حذف تقاضای سرمایه ای و بازار آزاد خواهد شد، عاملی برای افزایش صادرات نیز خواهد بود.



1401/08/06
13:59:06
0.0 / 5
601
تگهای خبر: بازار , بانك , تجارت , تسهیلات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵


yarikala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت یاری كالا محفوظ است

یاری كالا

یاری گر شما در انتخاب کالای مدنظرتان