2022، سالی بد برای فولاد!

2022، سالی بد برای فولاد! به گزارش یاری کالا، تقاضای جهانی فولاد در سال ۲۰۲۲ به ۲.۳ درصد کاهش پیدا کرد.


به گزارش یاری کالا به نقل از ایسنا، انجمن جهانی فولاد (WSA) روز چهارشنبه (۱۹ اکتبر) با کاهش پیشبینی خود اعلام نمود: تقاضای جهانی فولاد سال جاری به علت افزایش تورم و افزایش نرخ بهره ۲.۳ درصد کاهش خواهد یافت. در اطلاعیه ای آمده است که این گروه صنعتی پیشبینی ماه آوریل خویش را که شاهد افزایش ۰.۴ درصدی مصرف فولاد در سال ۲۰۲۲ بود، بعد از وخامت شرایط اقتصادی، همچون کاهش رشد مصرف کننده چین، اصلاح کرد.
انجمن جهانی فولاد اعلام نمود که رشد جهانی تقاضای فولاد در سال آینده به علت افزایش هزینه های زیرساختی، همچنان انتظار می رود اما این رشد به جای ۲.۲ درصد که اوایل سالجاری پیشبینی شده بود، یک درصد خواهد بود.
ادوین باسون، مدیر کل انجمن جهانی فولاد اظهار داشت: ۲۰۲۲ امکان دارد بدترین سال باشد و ۲۰۲۳ امکان دارد بهتر به نظر برسد. به قول گروه تولیدکنندگانی که حدود ۸۵ درصد از تولید جهانی فولاد را می سازند، حالا انتظار می رود تقاضای فولاد در سال ۲۰۲۲ به ۱.۷۹۷ میلیارد تن کاهش پیدا کند و این بخش هم تحت تاثیر محدودیت های زنجیره تأمین قرار گرفته است.
این گروه صنعتی در اطلاعیه ای اظهار داشت: تنگناهای عرضه در طول همه گیری آغاز به کاهش کرده بود اما جنگ در اوکراین و سیاست های سختگیرانه مهار کووید-۱۹ چین به این مفهوم است که آنها هنوز یک مشکل هستند. قرنطینه های کووید در چین عامل بزرگی در بازگشت تقاضای فولاد از بهبود در اواخر سال ۲۰۲۱ به کاهش در سه ماهه دوم سالجاری بود.
پیشبینی می شود تقاضای فولاد در چین که ۵۱ درصد از مصرف جهانی را تشکیل می دهد، در سال ۲۰۲۲ تا چهار درصد کاهش پیدا کند و در سال آینده ثابت بماند.
طبق گزارش رویترز، انجمن جهانی فولاد اعلام نمود که بخش خودرو در نیمه اول سال ۲۰۲۲ نقطه درخشانی بود و تولید بهبود یافت اما افزایش نرخ بهره که خودرو ها را ارزان تر می کند، امکان دارد این دستاوردها را کم کند.




منبع:

1401/07/28
12:27:30
0.0 / 5
546
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , تورم , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳


yarikala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت یاری كالا محفوظ است

یاری كالا

یاری گر شما در انتخاب کالای مدنظرتان