اتوبوس های دست دوم در راه تهران

اتوبوس های دست دوم در راه تهران به گزارش یاری کالا، هم میهن نوشت: اگر تاقبل از تحریم ها، اتوبوس ها از مجارستان، آلمان و سوئد وارد ایران می شدند با شدت گرفتن تحریم ها، فقط بازار چین برای ایران ماند که واردکردن اتوبوس از این کشور هم با مشکلاتی روبه رو است.



وارداتی که بگفته رحیم میرعبدالله، عضو کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران موجب کاهش تولید داخل شد و حالا باز هم مقرر است اتوبوس های دست دوم به ایران وارد شوند: «مسئولان دیدند آن پولی که مقرر است برای تعمیر یکسری اتوبوس هزینه شود، بهتر است صرف وارد کردن اتوبوس دست دوم شود. چون مقرون بصرفه تر است.»
مهرداد تقی زاده که در سال ۸۴ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بوده و مطالعات برای ورود این اتوبوس ها به تهران در زمان معاونت او کلید خورده است، در گفت و گو با هم میهن می گوید، از سال ۹۱ یا ۹۲ هیچ خط بی آرتی ای به خطوط فعلی اضافه نشده است درحالی که از همان زمان ورود این اتوبوس ها به ایران، قرار بر این بوده که این خطوط اضافه شود: «سال ۸۴ من معاون حمل و نقل و ترافیک بودم و آن زمان رییس اتوبوسرانی را همراه تیمی به بوگوتا فرستادیم. با توجه به این که بوگوتا بهترین سیستم اتوبوسرانی را دارد، از همانجا الگوبرداری کردیم و دیدیم این سیستم برای تهران خیلی می تواند جواب دهد و مکمل مترو باشد. آن زمان خوشبختانه این مساله به تایید شهردار وقت، محمدباقر قالیباف رسید و ادامه پیدا کرد. بعد که آقای تشکری هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شد، خوشبختانه این خطوط را توسعه داد و ۱۰خط بی آرتی راه اندازی شد. اما متاسفانه پس از اختتام آن دوره یعنی پس از سال ۹۱ یا ۹۲ هیچ خط بی آرتی ای به خطوط فعلی اضافه نشد، حتی همان خطوط هم کاهش پیدا کردند و قسمتی از آنها را جمع کردند؛ یعنی الان قسمتی از جاهای بی آرتی چمران را جمع کرده اند. بطورمثال خط ویژه آن جمع شده، فقط بعضی جاها خط اختصاصی دارد و بعضی جاها میزان خط اختصاصی اش کمتر شده است. این یعنی زمانی که ترافیک وجود دارد بی آرتی هم مثل سایر خودرو ها باید در ترافیک بماند یا کنترل پلیس به جهت اینکه خودرو ها از مسیر بی آرتی عبور نکنند، بسیار کم شده است. یا بطورمثال در خیابان ولیعصر از میدان ونک به بالا تا نیایش بطور معمول عصرها و زمان هایی که پیک ترافیک است، پلیس به خودرو های دیگر اشاره می کند که از خط بی آرتی رد شوند. وقتی من با فرماندهی پلیس صحبت کردم و گفتم چرا این کار را انجام می دهید، گفت به جهت اینکه ترافیک سنگین است. درحالی که مزیت بی آرتی برای زمانی است که ترافیک سنگین باشد.»

۴۷۴۷


منبع:

1401/06/16
10:52:05
0.0 / 5
152
تگهای خبر: بازار , تولید , خودرو , دام
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳


yarikala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت یاری كالا محفوظ است

یاری كالا

یاری گر شما در انتخاب کالای مدنظرتان