توضیح شهرداری تهران درباره نصب موانع بتنی در بزرگراه ها:

می خواهیم معتادها از عرض بزرگراه عبور نکنند

می خواهیم معتادها از عرض بزرگراه عبور نکنند به گزارش یاری کالا ایسنا نوشت: معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد چرایی جایگزینی نیوجرسی بجای گاردیل در بعضی معابر و بزرگراه های تهران توضیحاتی را ارائه نمود.


محمدرضا شیخ بهایی در مورد نصب نیوجرسی بجای گاردریل در بعضی معابر شهر تهران اظهار داشت: نیوجرسی بعنوان یک المان سلبی شناخته می شود و برخورد خودرو با نیوجرسی به نسبت گاردریل مشکل تر است و قرار نیست از نظر فنی، ترافیکی و بصری از این المان در همه معابر و بزرگراه ها استفاده گردد. وی با اعلان اینکه نصب نیوجرسی بجای گاردریل با رویکرد ایمنی انجام شده است، اشاره کرد: یکی از بزرگترین معضلات در بزرگراه تردد عرضی عابرین است که بیشتر این ترددها برای افراد بی خانمان و معتاد است و همین مسئله سبب بروز تصادف و صدمات جانی و حتی فوت افراد می شود، پس نیوجرسی با همکاری اداره کل ایمنی و مهندسی با اولویت معابر پرخطر جایگزین گاردریل شد. شیخ بهایی با اعلان اینکه قرار نیست بصورت صددرصد همه گاردریل ها جمع آوری و بجای آن نیوجرسی نصب شود، اظهار داشت: اصلا منطقی نیست که ما تمام گاردریل ها را تبدیل به نیوجرسی نماییم. وی با اعلان اینکه نصب گاردریل به مفهوم ایمنی بیشتر نیست، افزود: حتی در نظر داریم که گاردریل های اضافه شهر که اشتباها در بعضی مسیرها نصب شده را جمع آوری نماییم، چونکه افزایش گاردریل به مفهوم ایمنی بیشتر نیست و باید جانمایی صورت گیرد. معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اضافه کرد: در مکان هایی که تردد عرضی عابرین وجود دارد، تصادفات حادثه خیز رخ می دهد و همین طور در راه کانالها همچون بزرگراه امام علی و یاسینی که کانال آب جنب بزرگراه است، نیوجرسی ها جایگزین گاردریلها می شوند بطورمثال در کنار کانال های آب حتما باید نیوجرسی نصب شود، چونکه در صورت بروز حادثه واژگونی، گاردریل محافظت خوبی از خودرو ها ندارد و ممکنست خودرو به درون کانال سقوط کند و بنا بر این از نیوجرسی استفاده می نماییم. وی با اعلان اینکه در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۷ کیلومتر طول نصب نیوجرسی داشتیم و در ۲۷ نقطه در ۱۲ منطقه از تهران نقاط پرحادثه و مخاطره آمیز را نیوجرسی نصب کردیم، اظهار نمود: بطور مثال در بزرگراه صدر کنار پایه های پل، پایه های پل نمایان بود و برای صیانت از خودرو ها نیوجرسی نصب کردیم تا این پایه ها منجر به تشدید حوادث نشود یا در بزرگراه شهید هاشمی در محدوده بهشت زهرا گاردریل های وسط جمع شد تا ایمنی بزرگراه افزایش یابد. معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید براینکه ترافیک یک علم است و بر طبق بررسی ها باید تصمیم گرفت، اظهار داشت: قرار نیست همه گاردریل ها جمع آوری و بجای آن نیوجرسی نصب شود. بیشتربخوانید: فرونشست زمین در بزرگراه شهید آبشناسان ساعات اجرای طرح ترافیک بعد از ماه رمضان مشخص شد ۲۳۳۲۳۱


منبع:

1401/02/16
12:45:24
0.0 / 5
579
تگهای خبر: خودرو , سازمان , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵


yarikala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت یاری كالا محفوظ است

یاری كالا

یاری گر شما در انتخاب کالای مدنظرتان