کندی ثبت سفارش واردات برنج

کندی ثبت سفارش واردات برنج دبیر انجمن واردکنندگان برنج اظهار داشت: با حذف معافیت مالیات بر ارزش افزوده، 9درصد به قیمت برنج خارجی اضافه خواهد شد.


مسیح کشاورز در گفت و گو با ایسنا، با اعلان اینکه از شروع سال تا حالا ۹۸۰ هزار تن برنج وارد کشور شده است، اظهار نمود: از این مقدار ۷۰۰ هزار تن توسط بخش خصوصی وارد شده که ۴۸۸ هزار تن آن به قبل دوره ممنوعیت و ۲۰۰ هزار تن نیز به دوره بعد ممنوعیت مربوط می شود.
وی افزود: وقتی ممنوعیت واردات برنج برداشته شد، ارزش های جدید که متاسفانه به سبب انجام خرید در زمان ممنوعیت واردات با کمی تغییر و افزایش همراه بود، به مراجع ذیربط ارسال شد که امکان ثبت سفارش برنج در آبان و آذرماه فراهم گردد.
دبیر انجمن واردکنندگان برنج با اعلان اینکه مصرف ماهیانه برنج خارجی در کشور ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تن است، اظهار داشت: به سبب اجرا شدن قانون انتزاع و انتقال مسئولیت های ثبت سفارش از وزارت صمت به وزارت جهادکشاورزی روند ثبت سفارش برای واردات برنج کند شده است. اعلام کردیم که اگر ثبت سفارش واردات سرعت نگیرد، ممکنست برای شب عید با کمبود برنج خارجی در بازار مواجه شویم.
وی اشاره کرد: امیدواریم با سرعت گرفتن ثبت سفارش ها، محدودیتی در تامین برنج خارجی نداشته باشیم و از سویی جلوی افزایش قیمت برنج ایرانی نیز گرفته شود.
کشاورز همین طور به حذف معافیت مالیات بر ارزش افزوده برنج خارجی نیز اشاره نمود و اظهار داشت: با حذف این معافیت ۹ درصد به قیمت برنج اضافه خواهد شد. البته قیمت برنج خارجی تحت تاثیر قیمت ارز و بازارهای جهانی بصورت مداوم نوسان دارد.



1400/10/14
13:08:04
0.0 / 5
422
تگهای خبر: ارز , افزایش قیمت , بازار , قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲


yarikala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت یاری كالا محفوظ است

یاری كالا

یاری گر شما در انتخاب کالای مدنظرتان