خودروسازان امكان فك رهن زودتر از موعد را برداشتند؟

سایپا: مشکل اختلال در شبکه بود

سایپا: مشکل اختلال در شبکه بود در صورتی که از هفته گذشته، خودروسازان از امکان فک رهن خودرو زودتر از موعد مقرر اطلاع داده اند، طبق اعلام یکی از مشتریان گروه سایپا، این امکان امروز (شنبه) مقدور نبوده است. حالا این سوال بوجود آمده که آیا لغو افزایش قیمت محصولات سبب امتناع خودروسازان از آزادسازی سند خودرو های در رهن شرکتها شده است یا خیر که شرکت سایپا این مورد را به سبب اختلال درسیستم خود اعلام نمود.


به گزارش یاری کالا به نقل از ایسنا، عصر روز سه شنبه (۱۸ آبان ماه) خودروسازان داخلی اعلام نمودند که امکان فک رهن محصولات فروخته شده در قالب فروش فوق العاده و پیش فروش یکساله، زودتر از موعد فراهم گشته است. این در حالی بود که کمیته خودرو در خردادماه مصوب کرد که در رهن ماندن سند خودرو ها به مدت یکسال، از شرایط طرح های فروش حذف شود. این مصوبه ابتدا در چند طرح برگزار شده اجرا شد، اما بعد از چندی باز هم الزام در رهن شرکت های خودروساز ماندن سند خودرو ها به مدت یکسال در وضعیت ثبت نام طرح ها دیده شد.
حال از هفته گذشته این امکان برقرار شد که مشتریان جهت ثبت درخواست خود، پرداخت وجه باقی مانده و فک سند خودرو به سایت های فروش محصولات خودروسازان یا نمایندگی های مجاز ثبت نام کننده مراجعه کنند. براین اساس اعلام گردید که مشتریان می توانند از روز چهارشنبه (۱۹ آبان ماه) نسبت به ثبت درخواست خود و آزادسازی سند خودرو اقدام نمایند. حتی طبق اطلاعیه ها روز جمعه نیز این امکان فراهم بوده است. اما بامداد امروز (شنبه) یکی از مشتریان گروه سایپا که از برندگان طرح های فروش فوق العاده بوده که به ادعای خودش تمام وجه خودرا نیز واریز کرده است، در تماس با ایسنا اعلام نمود که نمی تواند درخواست خودرا ثبت و سند خودرو خودرا آزاد کند.
این مشتری اعلام نمود که عصر روز جمعه به سایت اعلامی از طرف گروه سایپا به آدرس saipa.iranecar.com مراجعه نموده و با این پیام روبه رو شده که برای ثبت درخواست آزادسازی سند خودرو بایستی مبلغ ۵۰ هزار تومان واریز نماید. از آنجا که این عدد برای وی کمی عجیب به نظر می رسیده، این کار را انجام نداده تا این که امروز به یکی از نمایندگی ها مراجعه نموده و پاسخ شنیده که می توانسته با واریز همان ۵۰ هزار تومان سند خودرو را آزاد کند.
وی ادامه داده؛ وقتی می خواسته بوسیله نمایندگی مبادرت به ثبت درخواست و آزادسازی سند کند، به او اعلام شده که این امکان از بامداد امروز برداشته شده است.
ایسنا، موضوع را از شرکت سایپا پیگیری کرد و جویای علت موضوع شد. این گروه خودروسازی در پاسخ اعلام نمود که مشکل پیش آمده از بامداد امروز به جهت اختلال سیستمی بوده است که مرتفع شده است.
در تماس مجدد، این مساله از مشتری پرسیده شد که وی اعلام نمود دیگر حتی دسترسی به سوابق خرید که تا ظهر امروز هم فراهم بود، امکان پذیر نیست.
لازم به توضیح است که تا زمان انتشار این گزارش، مشکل فوق هنوز برطرف نشده است.




منبع:

1400/08/23
10:16:04
0.0 / 5
385
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵


yarikala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت یاری كالا محفوظ است

یاری كالا

یاری گر شما در انتخاب کالای مدنظرتان