به دنبال شیوع ویروس كرونا

سقوط آزاد بازار فروش خودرو در چین!

سقوط آزاد بازار فروش خودرو در چین! یاری كالا: بازار فروش خودرو در چین در نیمه نخست ماه فوریه 2020 با یك كاهش خیره كننده 92 درصدی مواجه بوده است.


به گزارش یاری كالا به نقل از ایسنا، هم زمان با شیوع گسترده ویروس خطرناك و كشنده كرونا در چین و اعلام وضعیت اضطراری از طرف سازمان بهداشت جهانی، خیلی از شركت های مختلف فعال در حوزه های تكنولوژی و خودرو دفاتر و كارخانه های خود در چین را تا اطلاع ثانوی تعطیل كرده البته بعضی از انها نیز پس از مدتی اعلام نموده اند كه تولید خودرا با حداقل ظرفیت از سر خواهند گرفت.
حالا بنظر می رسد همانطور كه پیش تر كارشناسان و مفسرین فعال در حوزه بازار خودرو پیش بینی كرده بودند، فروش خودرو در چین تحت تاثیر شیوع ویروس كرونا به شدت سقوط پیدا كرده است به شكلی كه اخبار و گزارش های انتشار یافته در گاردین نشان میدهد كه میزان فروش خودرو در بازار این كشور در نیمه نخست ماه فوریه سال جاری میلادی با یك كاهش ۹۲ درصدی روبرو بوده است. این در حالیست كه آمارهای انتشار یافته از اولین ماه سال، ژانویه ۲۰۲۰، از یك كاهش ۱۸ درصدی حكایت می كرد. ماه پیش در گزارشی كه در CNN به نقل از انجمن خودروسازان چین آمده بود، گفته شده بود شیوع ویروس كرونا در چین ضربه مهلكی به صنعت خودروسازی در این كشور وارد كرده به شكلی كه خیلی از خودروسازان بزرگ در چین در اولین ماه از سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل دو میلیون دستگاه خودرو كمتر فروخته اند.
این مفسرین همین طور در این گزارش برآورد و اعلام نموده بودند كه این روند نزولی و رو به كاهش در ماه فوریه بیشتر نیز خواهد شد. آنها در ادامه خاطرنشان كرده بودند كه صدمات ویروس كرونا به صنعت و بازار خودرو در چین بمراتب سهمگین تر و بیشتر از تبعات منفی شیوع ویروس سارس در سال ۲۰۰۳ میلادی خواهد بود.
حالا بنظر می رسد كه بازار چین كه بدون شك یكی از بزرگترین و مهم ترین بازارهای خرید و فروش خودرو در جهان محسوب می شود، حال و وضع نامناسب و وخیمی را در نیمه نخست دومین ماه از سال جاری میلادی پشت سر گذاشته به شكلی كه شاهد یك كاهش خیره كننده ۹۲ درصدی در میزان فروش خودرو بوده است. به عبارتی دیگر، این وضعیت در اولین هفته فوریه نیز بسیار بدتر گزارش شده است به شكلی كه روزانه بطور متوسط تنها ۸۱۱ دستگاه خودرو در كل این كشور به فروش رسیده است.
البته بگفته انجمن خودروسازان چین این سقوط چشم گیر در میزان فروش خودرو در این كشور تحت تاثیر شیوع ویروس كرونا و هیجانات ناشی از آن است و بدین ترتیب انتظار می رود كه با فروكش كردن تب انتشار این ویروس و بازگشایی نمایندگی های فروش و فعالیت دفاتر و كارخانه های خودروسازی، بازار به حالت عادی و قبلی خود بازگردد.
دبیر كل این انجمن در تشریح این خبر می گوید: در اولین هفته از فوریه به سختی می شد خریداری را در نمایندگی های فروش خودرو پیدا كرد چونكه همه مردم ترجیح می دادند در خانه های خود باقی بمانند و از شیوع و انتشار بیشتر این ویروس جلوگیری نمایند.
بدین ترتیب شركت جیلی، سرویس فروش جدیدی را تحت عنوان «فروش آنلاین و بدون تماس فیزیكی» را راه اندازی نمود تا خریداران بتوانند بدون نیاز به بازگشت حضوری و بصورت كاملا آنلاین خودروی موردنظر خودرا خریداری كنند.
این در حالیست كه شركتهای دیگری همچون نیسان و هوندا نیز با انتشار بیانیه های جدید اعلام نمودند كه فعالیت كارخانه های تولیدی خودرا دست كم تا تاریخ ۱۱ مارس سال جاری میلادی به تعویق خواهند انداخت.
بحران كرونا در چین نه تنها بازار خودرو بلكه زنجیره تامین قطعات را نیز در جهان با مشكل و اختلالات فراوانی مواجه كرده است چونكه خیلی از قطعه سازان در چین فعال بوده اند و با تعطیلی و عدم فعالیت آنها به سبب شیوع ویروس كرونا در این كشور، خیلی از خودروسازان در سایر كشورها نیز قطعات لازم و موردنیاز برای تولید خودرو را در اختیار ندارند.




منبع:

1398/12/05
14:37:49
5.0 / 5
3965
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳


yarikala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت یاری كالا محفوظ است

یاری كالا

یاری گر شما در انتخاب کالای مدنظرتان