ضرورت بهره گیری از سامانه آگهی سریع زلزله در مترو

ضرورت بهره گیری از سامانه آگهی سریع زلزله در مترو به گزارش یاری كالا مهر نوشت: رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با تاكید بر بهره گیری از دستاوردهای هوشمند سازی در مجموعه برنامه های مدیریت بحران بر لزوم پیش بینی سامانه آگهی سریع زلزله تاكید كرد.



رضا كرمی محمدی در هفتمین نشست «كمیته عملیاتی واكنش اضطراری در مترو و فضاهای زیرسطحی» كه با حضور رئیس كمیته ایمنی و بحران شورای شهر تهران و سایر اعضای این كمیته در محل سالن جلسات شورای شهر تهران برگزار شد، اشاره كرد: برای پیشگیری و كاهش خطرپذیری، مقوله هوشمند سازی با هدف بالابردن ایمنی مترو در حوزه پدافند غیر عامل و مدیریت بحران ضروری و با اهمیت می باشد.
كرمی محمدی با اشاره به اینكه كارهای وسیعی در خطوط ۶ و ۷ مترو انجام گرفته است اضافه كرد: با عنایت به مخاطره زلزله تهران و لزوم افزایش آمادگی، پیش بینی و بكار گیری سامانه آگهی سریع زلزله در فضاهای زیر سطحی به خصوص در مترو می تواند موثر باشد.
در این جلسه همچنین، زهرا صدر اعظم نوری رئیس كمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، با تاكید بر ایمنی سازی خطوط مترو اظهار داشت: ایمن سازی و مناسب سازی خطوط مترو چه آنها كه در دست بهره برداری است و چه خطوط قدیمی برای تمام گروه های شهروندان بویژه معلولان باید مورد توجه قرار گیرد كه خوشبختانه در خطوط ۶ و ۷ این ایمن سازی در حال انجام می باشد.
صدر اعظم نوری با اشاره به اینكه ساخت و بهره برداری خطوط مترو بسیار پر هزینه است اضافه كرد: سازمان آتش نشانی باید با تهیه چك فهرستی از اولویت های ایمنی شامل تونل و ایستگاه های مترو اقدامات لازم و ضروری را اعلام نماید و با همكاری معاونت حمل و نقل و ترافیك و شركت مترو نیازهای ایمنی این شبكه حمل و نقل را تامین نماید.
در ادامه هر كدام از نمایندگان سازمان ها و نهادهای مدیریت شهری و امدادی به ارائه گزارشی از برنامه ها و اقدامات موثر خود (براساس دستورالعمل اجرایی) در افزایش ایمنی فضاهای زیر سطحی و مترو پرداختند.
نماینده مترو گزارشی از اقدامات پدافند غیر عامل و مدیریت بحران در خط ۶ و ۷ مترو تهران همچون مطالعات تحلیل خطر زلزله، پیش بینی خروج اضطراری و تحلیل ریسك لطمه پذیری را ارائه داد. ۲۳۵۲۳۵


منبع:

1398/09/27
15:20:24
5.0 / 5
4190
تگهای خبر: خدمات , دام , سازمان , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱


yarikala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت یاری كالا محفوظ است

یاری كالا

یاری گر شما در انتخاب کالای مدنظرتان