افزایش مهاجرت معكوس در كشور

افزایش مهاجرت معكوس در كشور به گزارش یاری كالا ایسنا نوشت: معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری اظهار داشت: سال قبل قطعا شاهد مهاجرت معكوس در كشور بوده ایم و مهاجرت از روستاها به شهرها از مهاجرت از شهرها به روستاها كمتر بوده است.



محمد امید در كارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان كرمانشاه با بیان اینكه ۲۶ درصد جمعیت كشور معادل ۲۱ میلیون نفر در روستاها زندگی می كنند، اظهار داشت: دولت دوازدهم توجه خوبی به اشتغال و توسعه روستاها داشته و به این منظور هم یك ونیم میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به ایجاد اشتغال پایدار در روستاها اختصاص یافت كه بانك ها هم معادل این رقم را به آن اضافه كرده و در مجموع ۱۸ هزار میلیارد تومان به منظور ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری تأمین شد.
وی اضافه كرد: از آغاز انقلاب تابحال تخصیص چنین منابعی جهت اشتغالزایی در روستاها بی سابقه بوده است. نرخ سود این تسهیلات هم پایین و بین ۴ تا ۶ درصد و دوره بازپرداخت آن ۹ ساله است.
امید با اشاره به اینكه پرداخت این تسهیلات آثار خوبی در روستاها داشته، اظهار داشت: بر مبنای اعلام مركز آمار ایران نرخ بیكاری در روستاهای كشور كاهش محسوسی داشته كه اعداد آن در حال استخراج است. همینطور سهم اشتغال روستایی از سبد اشتغال كشور از پنج درصد به ۲۵ درصد افزایش یافته است.
وی به دیگر آثار پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری هم اشاره نمود و اضافه كرد: سال ۱۳۹۷ اساسا مهاجرت معكوس در كشور اتفاق افتاده و مهاجرت از روستاها به شهرها كمتر ازمهاجرت از شهرها به روستاها بوده است.
امید یكی دیگر از آثار این طرح را افزایش اقامتگاه های بومگردی در روستاهای كشور عنوان نمود و اظهار داشت: سال ۱۳۹۶ تنها ۲۵۰ واحد بومگردی داشتیم كه حالا به ۱۸۵۰ واحد رسیده است. در حوزه كشاورزی، صنایع كوچك و … هم چنین شرایطی بوجود آمده و آثار پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در حال نمایان شدن است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری اظهار داشت: برای استمرار این شرایط باید اختصاص این منابع مستمر باشد تا شاهد توسعه روستاها باشیم.
وی در ادامه با اشاره به ضعف هایی كه در این طرح وجود دارد، اظهار داشت: لایحه ای به منظور اصلاح نقاط ضعف تهیه و در مجلس در حال بررسی است كه به باعث آن محدودیت های موجود برداشته و اختیارات بیشتری به استان ها داده می شود.
امید در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اینكه استان كرمانشاه پتانسیل های خوبی برای توسعه و اشتغال دارد، اظهار داشت: بالاترین ظرفیت استان نیروی انسانی و مدیریتی آن است كه با حضور مهندس بازوند در رأس مدیریت استان، كرمانشاه از این موهبت برخوردار می باشد.
وی همینطور جهت پرداخت منابع بیشتر برای اشتغال پایدار روستایی به استان از محل منابع متمركز قول مساعد داد.

۲۳۵۲۳۵

1398/04/05
12:57:34
5.0 / 5
4541
تگهای خبر: اشتغال , بانك , تسهیلات , دام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱


yarikala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت یاری كالا محفوظ است

یاری كالا

یاری گر شما در انتخاب کالای مدنظرتان