شریعتمداری:

سرمایه گذاری و رشد اقتصادی از برنامه عقب ماند

سرمایه گذاری و رشد اقتصادی از برنامه عقب ماند به گزارش یاری كالا وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: برپایه برنامه پنج ساله باید ۷۷۰ هزار میلیارد سرمایه گذاری در كشور صورت می گرفت تا رشد اقتصادی هشت درصد به دست آید اما به علت فشارهای نظام سلطه، سرمایه گذاری ها و رشد اقتصادی مورد انتظار در سال ۹۷ به شكلی كه می خواستیم، پیش نرفت.


به گزارش یاری كالا به نقل از ایسنا، محمد شریعتمداری در جمع خبرنگاران اظهار نمود: امروز در دوره ساخت و ساز و سازندگی استان لرستان قدم های بیشتری را بر می دارد.
وی خاطرنشان كرد: شهرستان الیگودرز یكی از شهرهای مهم استان لرستان است كه در این نقطه از كشور ما قطب گردشگری و دامپروری در حال شكل گیری است.
وزیر تعاون كار و رفاه اجتماعی تصریح كرد: امروز تأسیس یك مركز ۲۰۰۰ رأسی تولید گاو گوشتی و شیری با ظرفیت ۲۵ هزار تن شیر را در الیگودرز داشتیم كه قدم خوبی در جهت ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم است.
شریعتمداری افزود: ظرفیت شهرستان الیگودرز این امكان را فراهم می آورد كه برای تأسیس واحدهای جدید دامداری فكر نماییم و در جلب مشاركت بخش های غیردولتی در این حوزه تلاش شود.
وی بیان كرد: این شهرستان دارای ظرفیت های خوب گردشگری می باشد. سد حوضیان را كه در دولت یازدهم مقدماتش فراهم گردید و اعتبارات خوبی برای آن در نظر گرفته شد، به اتمام رسیده و آماده فعالیت های گردشگری و جانبی است.
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی افزود: فعالیت اجرایی پروژه مجموعه گردشگری سد حوضیان را امروز آغاز خواهیم كرد و از خدا می خواهیم با تلاش مسئولان محلی و ملی شاهد ساخت زیربناهای لازم برای ساخت مراكز اقامتی دیگر در ۱۱ پهنه این مجموعه باشیم.
شریعتمداری عنوان كرد: در حوزه صنعتی ظرفیت های خوبی در الیگودرز وجود دارد، در حوزه فولاد قدم های خوبی برداشته شده و پیشرفت های خوبی به دست شده است.
وی خاطرنشان كرد: كار جدید ایجاد مركز تولید لاستیك بارز در الیگودرز شروع شده كه از نیازهای اصلی كشور است و شركت شستا اعلام آمادگی كرد كه با مشاركت ایدرو این پروژه را آغاز كند و ظرف چهار سال به بهره ‎‎برداری برسد.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با اشاره به پروژه لاستیك سازی خرم‎‏آباد، اضافه كرد: در وزارت تعاون هم دنبال آن پروژه خواهم بود. البته آن پروژه از مسئولیت های شركت ایمیدرو با مشاركت بخش خصوصی است.
شریعتمداری خاطرنشان كرد: قدم های اولیه خوبی برای كارخانه لاستیك سازی خرم‎‎ آباد برداشته شده اما روند اجرایی این پروژه به علت تغییرات نرخ ارز كند شده است.
وی تصریح كرد: یكی از مهم ترین فعالیت های سازمان های حمایتی موجود در استان، كوشش برای رفع بیكاری است.
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی افزود: برپایه برنامه پنج ساله باید ۷۷۰ هزار میلیارد سرمایه گذاری در كشور صورت می گرفت تا رشد اقتصادی هشت درصد به دست آید اما به علت فشارهای نظام سلطه، سرمایه گذاری ها و رشد اقتصادی مورد انتظار در سال ۹۷ به شكلی كه می خواستیم، پیش نرفت.
شریعتمداری افزود: دولت سیاست توسعه اشتغال فراگیر را جایگزین كرد كه علاوه بر آن حركت در جهت ایجاد توسعه اشتغال پایدار روستایی انجام شد و ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای این حوزه برداشته شد.
وی بیان كرد: از این اعتبار ۳۲۷ میلیارد تومان سهمیه لرستان بود كه ۱۲۷ میلیارد تومان از آن پرداخت شده كه امید می رود مابقی این اعتبار هم جذب شود.
وزیر تعاون اظهار نمود: تلاش بر این است كه در شش ماهه اول سال آینده روند رو به رشد بیشتری در توسعه اشتغال پایدار از راه روستاها داشته باشیم.



1397/12/24
01:01:38
5.0 / 5
4485
تگهای خبر: ارز , اشتغال , اقتصاد , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳


yarikala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت یاری كالا محفوظ است

یاری كالا

یاری گر شما در انتخاب کالای مدنظرتان