1302 تن شیشه ساختمانی از بندرلنگه به قطر صادر شد

1302 تن شیشه ساختمانی از بندرلنگه به قطر صادر شد یاری كالا: بندرعباس - مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه اظهار داشت: برای اولین بار، یك هزار و 302 تن ورق شیشه ساختمانی از این شهرستان به مقصد قطر صادر شد.


به گزارش یاری كالا به نقل از ایرنا، قاسم عسكری نسب روز چهارشنبه در تشریح این خبر در جمع خبرنگاران اضافه كرد: در جهت بازاریابی و تكریم مشتری، این محموله صادراتی متعلق به بخش خصوصی به ارزش 10 میلیارد ریال برای مصرف ساختمانی كشور قطر بارگیری شد.
وی بیان داشت: شهرستان بندرلنگه دارای بستر مناسب اقتصادی و امكانات تخصصی بندری مورد نیاز تخلیه و بارگیری انواع كالاهای صادراتی و وارداتی است.
وی هم چنین بر لزوم بهره گیری از توان عملیاتی بندرهای غرب استان هرمزگان برای توسعه صادرات كالاهای غیرنفتی كشور تصریح كرد و اظهار داشت: تكیه بر توان داخلی و استفاده از تمام ظرفیت های اقتصادی و صنعتی به منظور تحقق منویات رهبر فرزانه انقلاب همواره در سرلوحه امور قرار داد.
عسكری نسب با اشاره به رسالت های دستگاه های اجرایی كشور در جهت توسعه اقتصاد مقاومتی و تولید اشتغال پایدار تصریح كرد: باید از تمام ظرفیت های موجود در بندرهای غرب هرمزگان برای رونق بخشی به صادرات كالاهای غیر نفتی دارای ارزش افزوده استفاده گردد.
بندرلنگه بعنوان اصلی ترین بندر غرب استان هرمزگان علاوه بر ترانزیت كالا، فعالیت های صادراتی، وارداتی و حمل و نقل بین بندرها (كاپوتاژ) را هم پشتیبانی می كند.
موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی بندرلنگه آن را به بهترین پایانه پشتیبانی برای جزیره های ایرانی حوزه خلیج فارس (سیری، لاوان، كیش، هندورابی، تنب بزرگ و كوچك و ابوموسی) تبدیل نموده است.
داشتن كمترین فاصله دریایی با امیرنشین های امارات متحده عربی همچون بندر دبی و شارجه از دیگر مزیت ها و خصوصیت های بندرلنگه است.
بندرلنگه در 240 كیلومتری غرب بندرعباس مركز استان هرمزگان واقع شده است.
7195/ 6048/7408


1396/12/16
18:50:13
5.0 / 5
4719
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵


yarikala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت یاری كالا محفوظ است

یاری كالا

یاری گر شما در انتخاب کالای مدنظرتان