واكنش سامسونگ به تغییر تابلوهایش در ایران

واكنش سامسونگ به تغییر تابلوهایش در ایران یاری كالا: در ایام گذشته تغییر تابلوهای شركت سامسونگ و ال جی خبرساز شد، اما این داستان حواشی دیگری هم داشت.


به گزارش یاری كالا به نقل از ایسنا، اردیبهشت ماه سال جاری مطالبی در خصوص خروج برخی برندهای لوازم خانگی كره ای از ایران انتشار یافت، اما یك مقام مسئول در این شركت ها آنرا تكذیب نمود. البته چند روز بعد مدیركل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) هم اعلام نمود كه خطوط تولید شركت های سامسونگ و ال جی (در ایران) فعال است و این دو شركت برای خروج از ایران برنامه ای ندارند. اما گزارش های میدانی نشان داده است كه در ایام گذشته تابلوهای سامسونگ و ال جی از سطح شهر و فروشگاه ها در حال جمع آوری و مقرر است از این به بعد برندهای سام و جی پلاس جایگزین آنها شود.
البته آن طور كه حمیدرضا غزنوی، سخنگوی انجمن صنفی تولیدكنندگان لوازم خانگی می گوید، شركت های كره ای نزدیك به دو سال است كه به تبعیت از تحریم های آمریكا شركت های ایرانی را تحریم كرده اند و در این مدت از عرضه مواد اولیه، قطعات و اجازه استفاده از لایسنس برند به شركت هایی كه بر مبنای قرارداد با شركت های كره ای ال جی و سامسونگ در بخش لوازم خانگی سرمایه گزاری نموده بودند، خودداری كردند، "اما به امید اینكه بازار جذاب ایران را از دست ندهند، به امیدی روزی كه تحریم ها برداشته شود و باردیگر به ایران برگردند، همچنان برای تبلیغات هزینه می كردند".
در این میان سید مرتضی میری، رئیس هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در پاسخ به اینكه چرا طی این مدت تصمیم به تغییر نام این شركت ها و اعلام رسمی قطع همكاری شركت های كره ای با ایران گرفته نشده بود، می گوید كه حضور ناو كره ای در خلیج فارس از حدود دو ماه پیش منجر به این تصمیم شده است.
البته به نظر می آید افزایش قاچاق محصولات كره ای به ایران و مشكلاتی كه در زمینه عرضه خدمات بعد از فروش این كالاها بوجود آمده هم در این تصمیم بی تأثیر نبوده است. به صورتی كه رئیس هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی هم در اینباره می گوید: "وقتی شركت های طرف قرارداد برندهای كره ای محصولی برای عرضه رسمی ندارند، قاچاقچیان برندهای شناخته شده را از راه مرزها و از مناطق مثل بانه و گناوه به كشور وارد می كند".
اما آنچه همه مقامات صنفی بر آن تاكید دارند، تداوم خدمات بعد از فروش و گارانتی این شركت ها است؛ تا جایی كه در آخرین واكنش ها به انتشار اخبار تغییر تابلوهای شركت های كره ای، شركت سامسونگ طی اطلاعیه ای اعلام نموده كه "تعهد خود برای پشتیبانی و ارائه خدمات بعد از فروش به محصولات سامسونگ در بازار ایران را به صورت كامل ادامه خواهد داد".
همچنین در این بیانیه آمده: "شركت سامسونگ همواره نهایت احترام را برای خانواده هواداران و مصرف كنندگان خود در ایران قایل بوده و حضور و ارتباطی قوی با بازار بزرگ ایران داشته است. با وجود تحولات اخیر و مشكلات بوجود آمده در راه تبادلات مالی و كالایی، سامسونگ همچنان متعهد به حفظ دسترسی كاربران وهوادارن خود به جدیدترین محصولات و فناوری های خود است. سیاست ما مبتنی بر حفظ حضور در بازار ایران در سال های اخیر و با وجود تمای تحولات تغییر نكرده است. در همین راستا و با وجود همه مشكلات، سامسونگ رسما اعلام نموده كه تعهد خود برای پشتیبانی و ارائه خدمات بعد از فروش به محصولات سامسونگ در بازار ایران را به صورت كامل ادامه خواهد داد. در نتیجه كاربران محصولات این شركت هیچ نگرانی در زمینه پشتیبانی و تأمین قطعات در آینده نخواهند داشت."
حالا باید منتظر ماند و دید كه این وعده ها تا چه حد در عمل محقق خواهد شد!




منبع:

1398/11/27
22:54:40
5.0 / 5
4443
تگهای خبر: بازار , تبلیغات , تجارت , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱


yarikala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت یاری كالا محفوظ است

یاری كالا

یاری گر شما در انتخاب کالای مدنظرتان