پس از گرانی بنزین مترو تهران به شلوغ ترین حالتش رسیده است؟

پس از گرانی بنزین مترو تهران به شلوغ ترین حالتش رسیده است؟ به گزارش یاری كالا فارس نوشت: مدیر عامل شركت بهره برداری مترو تهران با اشاره به اینكه مترو بهمن سال گذشته نسبت به پس از افزایش قیمت بنزین شلوغ تر بود، اظهار داشت: همه جای دنیا امكان دارد در مترو جای خالی نباشد.


فرنوش نوبخت، مدیر عامل شركت بهره برداری مترو تهران، درباره سرفاصله حركت قطارهای مترو اظهارداشت: پس از افزایش نرخ بنزین سرفاصله حركت ۳.۵ دقیقه بیشتر شده البته در بعضی از ایستگاه ها رفاه مسافران همچون ایستگاه های تبادلی بیشتر شده است. وی ادامه داد: بعدازظهرها در هسته مركزی شهر با فاصله تبادلی دو دقیقه هم همراه هستیم و قطارهای ایستگاه فردوسی و تئاتر شهر هر دو دقیقه حركت می كند و زمانی كه یك قطار برود بلافاصله قطار بعدی با چشم مشخص است و اگر مسافران به ازدحام جمعیت نخورند می توانند مسافر قطار شوند البته امكان دارد جای خالی پیدا نكنند و همه جای دنیا هم این چنین است و غیر طبیعی نیست. مدیر عامل شركت بهره برداری مترو تهران افزود: در زمینه سرفاصله حركت قطارها خودمان را با كشورهای دنیا مقایسه می نماییم و بزودی گزارشات دقیقی منتشر خواهیم كرد ولی باید توجه داشت این اقدامات به سختی انجام گرفته و به راحتی محقق نشده است. نوبخت در پاسخ به اینكه روزانه چند پله برقی در مترو تهران خراب می شود؟ اظهار داشت: ۸۶۸ پله برقی در مترو پایتخت داریم كه كار نگهداری و تعمیر آنها انجام می گیرد. هر روز بامداد آمار پله برقی های خراب برای من پیامك می شود به صورت مثال دوم دی ۴ پله برقی ایستگاه شریعتی، شهید بهشتی، تجریش و شهید باقری خراب بود و متوسط روزانه ۳ تا ۴ پله برقی خراب داریم كه بلافاصله بعد از اعلام خرابی جهت تعمیر آنها اقدام می شود و با عنایت به آمار ۸۶۸ مورد پله برقی خرابی ۳ تا ۴ مورد آن در طول روز میزان زیادی نیست. مدیرعامل شركت بهره برداری تهران اظهار داشت: باید توجه داشت كه تأمین قطعات یدكی و گرانی ها مشكل است ولی ما كوشیده ایم با وجود بودجه ای اندك آنرا تأمین نماییم. به غیر از پله برقی هم اكنون درصدی از لامپ های قطارها سوخته است و وقتی وارد قطار می شوید با این مشكل مواجه هستیم قبلاً اینگونه نبود و رسانه ها باید كمك كنند كه مردم بدانند كه در چه شرایط سختی برنامه ها را پیش می بریم. وی در پاسخ به اینكه آیا وضعیت مترو تهران بهتر می شود؟ بیان داشت: اساسا بهتر می شود همیشه تلاش می نماییم و امیدوار هستیم مگر پیش از این سرفاصله قطارها در خطوط از ۶ دقیقه به ۴ دقیقه و بعد از آن به ۳.۵ دقیقه نرسید؟ كاهش سرفاصله حركت قطارها به ۳.۵ دقیقه در مترو تهران اول مهر محقق شد و این نشان داده است همیشه می توانیم بهتر باشیم. ما منابع مختلف را ارزیابی می نماییم و منحنی ها را هم در مورد شلوغی روزها و ماه های مترو بررسی نموده ایم. تا تمهیدات لازم انجام گیرد. وی در مورد اینكه آیا تا كنون افزایش حجم مسافران تا این اندازه بوده است؟ اظهار داشت: بله، سال گذشته در بهمن تعداد مسافران بیشتر از وضعیت كنونی بود. به هر حال كاهش سرفاصله ۳.۵ دقیقه را برای سال قبل نداشتیم و این نشان داده است مترو مشابه سال گذشته شلوغ نشده است. ما میزان متوسط مسافر در قطار را محاسبه می نماییم و این كار در ساعات مختلف انجام می گیرد تا ببینیم در كدام مسیرها باید وضعیت بهبودی بیشتری داشته باشیم و حواسمان به این موضوعات است. نوبخت خاطرنشان كرد: خط ۷ مترو تهران سرفاصله حركت قطارها را به ۱۰ دقیقه رسانده ایم و تلاش داریم كه برای بقیه خطوط این مورد محقق شود. همینطور قطارهای اكسپرس را برای خط ۵ مترو افزایش داده ایم و شركت بهره برداری مترو بر حسب ذاتش این اقدام را انجام می دهد و ما تلاش می نماییم از منابع بهتری استفاده نماییم. ۴۷۲۳۷

1398/10/08
20:31:00
5.0 / 5
3045
تگهای خبر: ارز , افزایش قیمت , دام , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲


yarikala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت یاری كالا محفوظ است

یاری كالا

یاری گر شما در انتخاب کالای مدنظرتان