تحریم ها، بهانه موتورسازان برای سود بیشتر

تحریم ها، بهانه موتورسازان برای سود بیشتر به گزارش یاری كالا سرپرست شركت كنترل كیفیت هوای تهران ضمن انتقاد از تصمیم هیات دولت در خصوص به تعویق انداختن اسقاط موتورسیكلت های كاربراتوری اظهار داشت: اسقاط موتورسیكلت های فرسوده ربطی به تحریم ها ندارد و موتورسازان تحریم ها را بهانه قرار دادند تا سود بیشتری ببرند. این گونه تصمیم گیری ها هزینه های اجتماعی هم به دنبال دارد.



حسین شهیدزاده در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینكه بر مبنای آیین نامه قانون هوای پاك به ازای هر موتور انژكتوری كه وارد بازار می شود یك موتور سیكلت كاربراتوری فرسوده باید از چرخ حمل و نقل بیرون برود، اظهار نمود: متاسفانه موتورسازان با لابی و پیش كشیدن مسائل تحریم و مشكلات اقتصادی توانستند وزارت صنعت را تشویق كنند كه این مورد را در هیات دولت مطرح كند و اجرای آیین نامه قانون هوای پاك را به تعویق بیندازند.

وی با اشاره به اینكه اسقاط یك موتور فرسوده حدود ۳۰۰ هزار تومان هزینه دارد، خاطرنشان كرد: یك موتور كاربراتوری به طور میانگین ۱۵ گرم آلودگی به ازای هر كیلومتر پیمایش تولید می كند درحالی كه اگر همان موتورسیكلت مجهز به سیستم سوخت رسانی انژكتوری شود، میزان تولید آلودگی آن به زیر دو گرم در هر كیلومتر كاسته می شود ازاین رو تعویق این آیین نامه قانونی هزینه های اجتماعی به دنبال دارد.

سرپرست شركت كنترل كیفیت هوای تهران با اشاره به اینكه اجرای آیین نامه اسقاط موتور سیكلت های كاربراتوری سبب می شد كه در یك دوره چند ساله موتورهای كاربراتوری تهران از چرخه حمل و نقل بیرون بروند و دیگر این منبع آلاینده را در پایتخت نداشته باشیم، اظهار داشت: اسقاط موتورسیكلت های فرسوده ربطی به تحریم ها ندارد چون كه هم اكنون بعضی از قسمت های موتورسیكلت های انژكتوری از خارج از كشور بدون مشكل خاصی وارد می شود. موتورسازان تحریم ها را بهانه قرار دادند تا سود بیشتری ببرند و برای اسقاط موتورسیكلت های فرسوده هزینه نكنند.

شهیدزاده با اشاره به توقف شماره گذاری موتورسیكلت های كاربراتوری از سال قبل اظهار نمود: هم اكنون بیشتر از ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار موتورسیكلت كاربراتوری شماره گذاری شده در كشور وجود دارد كه حدود ۳ میلیون از آنها در شهر تهران تردد می كنند.
بیش از ۵۰ درصد موتورسیكلت های كاربراتوری تهران فرسوده هستند
سرپرست شركت كنترل كیفیت هوای تهران در انتها با اشاره به اینكه بر مبنای مصوبه ابلاغی آیین نامه های اجرایی هوای پاك، بیشتر از ۵۰ درصد از موتورسیكلت های كاربراتوری شهر تهران فرسوده می باشند، اظهار داشت: در صورت عدم اسقاط موتورسیكلت های فرسوده فعلی، روز به روز بر تعداد آنها افزوده می شود.




1397/12/08
15:50:53
5.0 / 5
46
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , تولید , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴


yarikala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت یاری كالا محفوظ است

یاری كالا

یاری گر شما در انتخاب کالای مدنظرتان